14 במרץ 2013

קורס 'כתבים צעירים' - מבט מבפנים.

כתבתה של תמוז ביטון, תלמידת כיתה י', מקיף ג', אשדוד.
על ה״כתבים צעירים״ שמעתי ממורתי כאשר היא הסבירה ונתנה רקע על כל מקום שבו אפשר לבצע את המחויבות. מהרגע הראשון הבנתי שהכתבים הצעירים זה מקום ״שתפור עלי״. אתם בטח שואלים איך הבנתי? טוב, אז ככה, אני אוהבת לכתוב ולהביע את דעתי על נושאים רבים. אני מאוד אוהבת תקשורת, עיתונות, לקבל סקופים ראשונה בשטח אך גם עם חברים בחדר הכתיבה במזגן וזה תמיד היה סוג של חלום בשבילי לעשות את עבודת הכתב ולחוות את כל החווית הכרוכות בכך. כנראה שגם אני נדבקתי ב״חיידק התקשרותי״.

זהו פרויקט עירוני ביוזמת מינהל החינוך באשדוד. זהו בעצם קורס ובו בני נוער יכולים לשפר את יכולות הכתיבה שלהם ולהתנסות בעבודת הכתב העיתונאי.

המטרה העיקרית של הקורס היא שבסופו, אנו הכתבים הצעירים, נצא עם יכולות כתיבה משופרות ואיכותיות, שנדע לזהות סיפור עיתונאי ולזהות מקרים אשר יכולים להיות סיפור כזה וכן לאחד ולחבר אותו לכתבה עיתונאית.
אספר לכם קצת על חברי הקבוצה ועל איך באמת מתנהל הקורס. אז ככה הקורס מתקיים אחת לשבועיים בימיי חמישי בבניין העיריה. חברי הקבוצה הם מכיתות ז עד י׳ מתיכונים שונים בעיר. רוב העבודה נעשית בבית. עלינו להגיע עם כתבה מוכנה לכל מפגש כאשר בכל כתבה אנו מיישמים את ׳הטיפים׳ שקיבלנו במפגש הקודם ממנחה הקורס מתן צורי כתב בעיתון  ''ידיעות אחרונות״.

כל הכתבות שלנו מתפרסמות באתר שהוקם במיוחד למען פרסום הכתבות.
כדי להכניס אתכם לאווירה אספר לכם על מפגש מיוחד שנעשה במהלך הקורס. הגיע אלינו הכתב אלמוג בוקר, שבטח רובכם מכירים אותו מערוץ 10. הוא סיפר על עבודתו בכללי. כשעולים לשידור, וכשמכנים סקופ לחדשות.

אך במיוחד התמקד והחליט לספר לנו על עבודתו במהלך מבצע 'עמוד ענן'. סיפר איך הטיל עבר לידו, איך לפעמים היה צריך לשדר משטח שהוא בעצם תחת אש. וכן על הסכנות לשדר ממקום שכזה וכדי להוסיף תפאורה לכל העניין הזה הוא גם הכין מצגת עם תמונות מאירוע.

לסיכום אני רוצה לסיים עם משפט שאני חושבת שמגדיר בצורה הטובה ביותר את הרגשתי בכל פעם שאני מתחילה לעבוד על כתבה חדשה -״ אל תחשוב - זה מגיע. אחר- כך עליך לכתוב את הטיוטה הראשונה שלך עם הלב. אתה משכתב עם הראש. המפתח העיקרי לכתיבה הוא לכתוב, לא לחשוב!״

תגובה 1:

  1. איזו כתבה יפה
    המשפט האחרון מאוד נכון ורלבנטי לכל סוג של כתיבה ולכל דבר שעושים מהלב זה מגיע בטיבעיות וזורם כמו נהר
    אוהב
    לי

    השבמחק

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.