10 בדצמבר 2012

מה היה לי מאיה



כתבתה של תמוז ביטון, תלמידת כיתה י', תיכון מקיף ג', אשדוד.

הזמרת מאיה איזקוביץ הפכה בתקופה האחרונה למטאור בשמי המוסיקה הישראלית. כתבתנו, תמוז ביטון, הצליחה להיכנס אל מאחורי הקלעים ולקבל ראיון ראשון עם הזמרת.

לפני שנתיים האזנתי כמנהגי לתחנת הרדיו האהובה עלי, גלגלצ, ופתאום נתקלו אוזני בשיר מדהים שאת שמו זכרתי אך את שם היוצרת לא. לאחר חיפוש לא ארוך הגעתי לשמה של הזמרת: מאיה איזקוביץ, זמרת ישראלית יוצרת מוסיקה פולק-רוק, שרה בשפה האנגלית ומגיעה אלינו מיישוב קטן ליד ראש-פינה. עד מהרה התברר לי שהשיר ששמעתי הוא הסינגל הראשון שלה: IS It ALL RIGHT. מיד העליתי אל קיר בפייסבוק שלי את הקליפ וכתבתי: "זמרת מבטיחה עוד נשמע עליה.אני חייבת לראות הופעה שלה".
ואכן, בחופשת סוכות האחרונה התברר לי שמאיה מופיעה במסגרת פסטיבל התמר. בקשתי מהוריי שנסע והם הסכימו מיד.

באותם הימים קיבלתי תשובה חיובית מרכזת השכבה שהתקבלתי לקורס "כתבים צעירים" במסגרת מחויבות חברתית. את הריאיון לכתבים עשיתי כשבועיים לפני החופשה, ובראיון נודע לי שמשימתי הראשונה תהיה לכתוב כתבה בנושא אותו אנו אוהבים.
חשבתי שההופעה עם מאיה תהיה הזדמנות טובה לחטוף איתה ראיון קטן, כי היו לי המון שאלות לשאול אותה. התייעצתי עם הורי והם חשבו שזה רעיון נפלא.

ערב לפני הנסיעה, אני מוצאת את עצמי יושבת מול מסך המחשב כאשר קובץ וורד פתוח לפני ומנסחת מבליל של מידע המון רעיונות במוח, שאלות מתומצתות ויפות בכדי לא לייגע את מאיה. באותו הערב הוריי החליטו שזו תהיה הזדמנות טובה לטיול 'קמפינג' שכמותו לא עשינו הרבה זמן

הבוקר הגיע. התמתחתי על מיטתי עם חיוך גדול, "קפצתי" ישירות למקלחת, כאשר אבי בו בזמן התארגן ונסע לקניות בסופר-מרקט. הצטיידנו באוכל טוב והתחלנו את הנסיעה. הגענו להופעה שנערכה בקיבוץ עין גדי בשעה 18:30 בערב. ההופעה החלה, האווירה הייתה נהדרת, צפיתי, שרתי ונהניתי. בסוף ההופעה הגעתי לבק-סטייג (מאחורי הקלעים) ופגשתי את מאיה. היא הסכימה להעניק לי ראיון.

האם ציפית לקבל את פרס אקו"ם?
מאיה: "לא, חד משמעית לא. האמת שגם לא הגשתי מועמדות, כי בכלל חשבתי מראש מה הטעם? מה הסיכויים? וגם זה למלא המון טפסים. מסתבר שהקטגוריה שזכיתי בה זאת הייתה תגלית השנה וזאת הייתה הקטגוריה היחידה שלא היה צריך להגיש מועמדות אליה. וזה היה מטורף.

מה הרגשת אחרי קבלת את הפרס?
מאיה: "קודם כל לא האמנתי, חשבתי שיתקשרו אליי אחרי שבוע להגיד שזו טעות, ובטח יאמרו סליחה חשבנו שאת מאיה אחרת. רק ברגע שזה יצא לתקשורת אמרתי,אוקיי, כנראה שזה באמת קורה. זו תחושה מדהימה".

איך את מגדירה את סגנון המוזיקה שלך? פולק-רוק, קאנטרי?
מאיה: "יש לך שאלות טובות, את עיתונאית מבטיחה".
 
תמוז: "אני בתחילת הדרך ומתרגשת מאוד".

מאיה: "יש לך עתיד".

תמוז: תודה.

מאיה: "כשסיימתי להקליט את האלבום, התחלתי לשאול אנשים וכולם אמרו לי פה אחד שזה פולק-רוק, עם נגיעות של קאנטרי, ג'אז, בלוז".

על מה התבססה ההחלטה שלך (הנכונה לפי דעתי) לא לעבור דרך תכניותהריאליטי כפי שהומלץ לך מהורייך?
מאיה: "אימא שלי קדחה לי מלא שאני אלך לכוכב נולד, ואני הרגשתי שאני צריכה לעשות את זה לאט, בדרך שלי, ללמוד ולהתפתח בלי כל הלחץ הזה".

תמוז: זה לא מיתוך סנוביות כזאת?

מאיה: "ממש לא מהמקום הזה. דווקא לרצות להגיע לאנשים לאט, לאט ולא לעשות משהו שהוא נמהר מידי בשבילי.

תמוז: האם העובדה שתחנה איכותית כמו גלגל"צ התלהבה מאוד מהסינגל הראשון שלך IS It ALL RIGHT , ובהמשך מהשירים Safe & soundbrave again, לא מתייגת אותך לציבור מסוים? כלומר האם התכוונת לציבור מסוים לקלאסיקה, לאנשים יותר סנובים, את יודעת את עדיין לא מוכרת  וכשאני מדברת עם חברותיי לכיתה הן שואלות אותי מי זאת מאיה? איזה שירים היא שרה? ואני עונה –מה? אתן לא יודעות?

מאיה: אני ממש לא מכוונת את המוזיקה שלי לקהל מסוים. מבחינתי מה שמרגש אותי בכלל במוזיקה שזה שהיאתגיע לכמה שיותר אנשים, אין גבולות".

תמוז: אז בעצם התוצאה של ההחלטה הזו פוגעת בך בתור אמנית, כי זה מתייג אותך באיזה שהוא מקום?

מאיה: "יכול להיות שבגלל שאני לא עושה מוזיקת פופ זה מכוון לפחות מיינסטרים. אני לא מרגישה שזה פוגע בי. מבחינתי לראות שזה נוגע באנשים כמוך, ונוגע בכל המגזרים".

תמוז: מה את מאחלת לעצמך בעתיד? להמשיך לעבוד, לפרוח, ולהתפתח?

מאיה: "לעשות עוד אלבום ושבעוד כמה שנים תסיימי בית ספר ושתהיה עם עוד חבר'ה ותגידי מאיה איזקוביץ הם יכירו".

4 תגובות:

  1. תמוז ריגשת אותי כל כך בכתבה ובראיון שערכת עם מאיה. יש לך כישרון כתיבה מדהים ונדיר לגילך. מאחל לך הצלחה בכל מה שתעשי וכל דבר שתיגעי בו..
    משמוליק דואק

    השבמחק
  2. תמוז.. אם לא היית מציינת שאת בתחילת דרכך ככתבת, הייתי בטוחה שאת כותבת כבר שנים ומראיינת ותיקה. את כותבת מאוד יפה, שאלת את השאלות הנכונות ויותר מכל זה הצלחת לגרום למרואיינת שלך, מאיה, לענות תשובות כנות. והאמת, בזכותך אני יודעת מי זאת מאיה איזקוביץ והאזנתי לשירים שלה.. תצליחי, את מאוד מוכשרת ובטוחני שתגיעי רחוק. תודה.
    אורנה

    השבמחק
  3. תמוז מדהימה שכמותך
    את מלאה בחוכמה, ידע וכישרון
    יש לך כתיבה מדהימה, את מיוחדת, מקסימה ומרגשת, ואני נפעמת ממך בכל פעם מחדש
    מאחלת לך מזל, הצלחה וברכה בכל תחום בחייך
    ובטוחני שעוד תגיעי לגדוּלות
    אוהבת אותך ומחבקת באהבה גדולה
    אורלי

    השבמחק
  4. תמוז אחותי היקרה
    אני גאה בך מאוד על הכתבה המקסימה ובכלל
    סמוך ובטוח שתגיעי רחוק גם בתחום הכתיבה ובכל תחום שחפץ ליבך
    תמיד היה לך חלום להיות זמרת מה עם איזה דואט עם מאיה?
    בזכותך גם אני אשמע שירים שלה
    אוהב אותך מאוד ושולח נשיקות מדרום אפריקה :)

    השבמחק

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.