24 בינואר 2011

חוזרים לגן

כתבתו של ניר רובין, תלמיד כיתה ז' 6, תיכון מקיף ו'.

תלמידי כיתה ט' 1 בתיכון מקיף ו' באשדוד הולכים פעם בשבוע לגני הילדים בסביבת המקיף, ומקריאים לילדים בגנים סיפורים. כתבה הכוללת ראיון עם רכזת מעורבות חברתית בביה"ס, רונית מויאל.

תלמידים חונכים מכיתה ט' 1 מגיעים מדי שבוע לגני ילדים בסביבת ביה"ס התיכון מקיף ו' (כגון: גן "פרחי-ים"), ומקריאים לילדים סיפורים. החונכים עושים זאת דרך המיזם "הקראה חוזרת" בהדרכתה של הגב' איריס משאלי בו מקבלים חוברות הדרכה, ובהן משפטי עידוד להעלאת מוטיבציית הילדים, מידע על כל מפגש ומפגש, משימות לכל מפגש ועוד. התלמידים המעורבים ביוזמה זו קיבלו הכשרה לפני הליכתם לגני הילדים מגב' משאלי.

על התלמידים להקריא לכל קבוצת ילדים שנקבעה להם 11 סיפורים במרוצת שנת הלימודים, ביניהם: "אליס הפיה", "בוקר בהיר אחד", "העכבר והתפוח".

להלן ראיון שנערך עם רכזת מעורבות חברתית בתיכון מקיף ו', הגב' רונית מויאל:

מה היא מטרת המיזם?
"מטרת הפרויקט היא לעודד את תלמידי הגן לקרוא ספרים".

כמה שנים מתקיים המיזם?
"הפרויקט מתקיים שנה ראשונה בבית הספר".
כיצד המיזם תורם לבית-הספר?
"בבית הספר נהוג לתרום לקהילה במגוון פרויקטים שונים. זהו הפרויקט שנבחר לתלמידי כיתה ט'".
בנוסף, כשנשאלה השאלה: כיצד תלמידי כיתה ט' 1 הגיבו כשנודע להם שהם חונכים רונית מויאל השיבה: "תחילה התלמידים לא הבינו במה מדובר, אך לאחר שקיבלו הסברים מפורטים הם שמחו והתלהבו לפגוש את ילדי הגנים".
התגובות למיזם היו חיוביות הן מצד ילדי הגנים והן מצוותי הגנים המלווים את התלמידים לאורך כל הדרך.
בכל שבוע הילדים הקטנים מחכים בקוצר רוח לשעת הסיפור השבועית שלהם. 
כל הכבוד לתלמידי תיכון מקיף ו' ולתלמידי כיתה ט' 1 בפרט וישר-כוח!

תגובה 1:

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.