כתבתו של ניר רובין, תלמיד כיתה ז' 6, תיכון מקיף ו'.
תלמידים חונכים מכיתה ט' 1 מגיעים מדי שבוע לגני ילדים בסביבת ביה"ס התיכון מקיף ו' (כגון: גן "פרחי-ים"), ומקריאים לילדים סיפורים. החונכים עושים זאת דרך המיזם "הקראה חוזרת" בהדרכתה של הגב' איריס משאלי בו מקבלים חוברות הדרכה, ובהן משפטי עידוד להעלאת מוטיבציית הילדים, מידע על כל מפגש ומפגש, משימות לכל מפגש ועוד. התלמידים המעורבים ביוזמה זו קיבלו הכשרה לפני הליכתם לגני הילדים מגב' משאלי.
על התלמידים להקריא לכל קבוצת ילדים שנקבעה להם 11 סיפורים במרוצת שנת הלימודים, ביניהם: "אליס הפיה", "בוקר בהיר אחד", "העכבר והתפוח".
להלן ראיון שנערך עם רכזת מעורבות חברתית בתיכון מקיף ו', הגב' רונית מויאל:
מה היא מטרת המיזם?
"מטרת הפרויקט היא לעודד את תלמידי הגן לקרוא ספרים".
כמה שנים מתקיים המיזם?
"הפרויקט מתקיים שנה ראשונה בבית הספר".
כיצד המיזם תורם לבית-הספר?
"בבית הספר נהוג לתרום לקהילה במגוון פרויקטים שונים. זהו הפרויקט שנבחר לתלמידי כיתה ט'".
בנוסף, כשנשאלה השאלה: כיצד תלמידי כיתה ט' 1 הגיבו כשנודע להם שהם חונכים רונית מויאל השיבה: "תחילה התלמידים לא הבינו במה מדובר, אך לאחר שקיבלו הסברים מפורטים הם שמחו והתלהבו לפגוש את ילדי הגנים".
התגובות למיזם היו חיוביות הן מצד ילדי הגנים והן מצוותי הגנים המלווים את התלמידים לאורך כל הדרך.
בכל שבוע הילדים הקטנים מחכים בקוצר רוח לשעת הסיפור השבועית שלהם.
בכל שבוע הילדים הקטנים מחכים בקוצר רוח לשעת הסיפור השבועית שלהם.
כל הכבוד לתלמידי תיכון מקיף ו' ולתלמידי כיתה ט' 1 בפרט וישר-כוח!
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.
השבמחק