16 בינואר 2014

מחאת התלמידים: "הכל בידיים שלנו!"

כתבתה של גילי פלדמן תלמידת כיתה י', מקיף ג', אשדוד. 


 "ביום רביעי לא באים לכיתה!", הם רק חלק מהדברים שנכתבו לאחרונה בדף הפייסבוק המדובר "מחאת התלמידים". רק לאחר ימים ספורים בלבד, שכללו יוזמה ויצירתיות יוצאת מן הכלל משלל נערים ונערות ברחבי הארץ, אני שמחה להודיע כי מטרתנו הושגה!

ב-14.1.14, הודיע יו"ר מועצת תלמידים כי יחודשו כל הטיולים והפעילויות מחוץ לבית הספר, וזאת מבלי שישבתו התלמידים אפילו שנייה אחת.
אולם,לפי דעתי,אין זו המטרה היחידה שהושגה בפרויקט המיוחד הזה. בשבוע האחרון, מדינת ישראל ובמיוחד משרד החינוך,היו עדים לכוחם הגדול והבלתי מעורער של התלמידים,בין אם זה בהקמת אוהלים באמצע הכיתה, ובין אם זה בהעברת מסרים וחתימה מסיבית על עצומות שרק הגדילו את גודלה של המחאה עצמה.

יש שיאמרו שאנחנו רק ילדים. יש שיאמרו שאין בכוחנו מספיק בשביל להשפיע, אבל אני חושבת שאם הצלחנו להשיג את מטרתנו בדרך פשוטה וסוחפת – אז גם לנו יש קול. וגם אותנו צריכים לשמוע, ולהבין שיש לנו דעה ועניין בדבר. 

כמה שעות לפני שהודיעו על ביטול השביתה, הייתי עדה לעובדה שאנחנו באמת יכולים להשפיע רבות: קבוצות של תלמידים התגודדו מחוץ לכותלי בית הספר, עם שלטים וסיסמאות, ובפיהם מטרה אחת ויחידה - להחזיר לעצמם את מה שהם ראויים לו. בנוסף, עברו תלמידים בינינו וחילקו דפי עצומה כדי שנחתום עליהם ונראה את דעתנו בעניין.

 אין זה עניין פשוט להיות תלמיד תיכון, במיוחד כאשר מופעלים עליך המון אחריות ולחץ. הטיולים הם מרכיב מאוד חשוב בכל המסגרת הזאת, שנותנת להרבה תלמידים לצאת קצת מהשגרה היומיומית של למידה. לא רק זאת,הם גם מעשירים את הידע שלנו בדרך נפלאה ומעניינת – בטבע.

אחד הביטולים שבאמת עורר רחש גדול היה המסע לפולין. למרות שלא יצאתי למסע זה,אני עדה לכך שהרבה תלמידים שסיימו והיו בו יצאו עם חוויה עצומה 
ומסעירה, נפשית ופיזית ביחד.
היחשפותם לנושא זה יצרה אנשים חדשים ושונים, שהסתכלו על העולם בצורה יותר אנושית ונכונה. בנוסף,טיולים אלה ניתן אך ורק לקיים במסגרת בית ספרית, שכוללת צוות מורים, שעוזרים לתלמידים ונמצאים איתם לכל אורך הדרך – ודבר כזה אי אפשר לקחת מאיתנו. וזה היה,בעצם, הקש ששבר את קו הגמל

לבסוף, אני ארשה לעצמי לסיים בציטוט מתוך הדף של המחאה:
"באמת תודה רבה לכם! בזכותם אנחנו קוראים להגשמת חלום שכבר הרבה דורות חולמים עליו,שיתייחסו אלינו, אל התלמידים.
כשתהיה לנו בעיה אף אחד לא יתעלם מאיתנו ויותר מהכול, אנחנו רוצים מילה – את חופש הביטוי.
אסור להם להתעלם מאיתנו ומרצונותינו,נקווה שעכשיו זה יהיה להם  יותר ברור".




תלמידים מוחאים בקוטלי בית הספר (1)


 


                                                תלמידים מוחאים בקוטלי בית הספר (2)



             "סכסוך לא על חשבוננו" – התלמידים משמיעים את קולם בדרכים חדשות ומעניינות 




תגובה 1:

  1. כותבים "כותלי" בית הספר ולא עם ק!!

    השבמחק

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.