2 בינואר 2014

"אני שונה אבל לא שונה"

כתבתה של קתרין איטין תלמידת כיתה ט', מקיף ה', אשדוד.


אנחנו משחקים. אנחנו נהנים. אנחנו שמחים. להכיר אנשים חדשים ולהיות בחברה זה כל כך כיף.
אבל לא בשביל כולם זה כל כך קל ופשוט, יש ילדים קצת שונים עם מוגבלויות אשר לא  מאפשרות להם להיכנס לחברה או החברה לא מקבלת בזרועות פתוחות את הילדים הללו.

הילדים הללו חולמים להיות כמו כולם ולעסוק בפעילויות חברתיות בלי להיבדל מאחרים.
תנועת הצופים החליטה לא להשאיר את החלומות האלו בגדר חלומות אלא לנסות לעזור לילדים אלו להשתלב בחברה.

שבט 'דותן' באשדוד פתח קבוצה חדשה בשביל ילדים אלו. מדריך כיתות ז' מספר:
"בקבוצה החדשה יש ילדים שיש להם מוגבלויות שונות כמו אוטיזם או תסמונת דאון. אנחנו מנסים להתייחס אליהם כמו אל כל הילדים ואנחנו גם לא אוהבים לקרוא להם שונים.

אנחנו מעבירים את הפעילויות כמו שאנחנו מעבירים אותם אל כולם ואנחנו מוציאים את הילדים האלו לטיולים הרגילים והם עושים את אותם מסלולים כמו שאר הילדים עם קצת עזרה מהמדריכים. אנחנו עוזרים גם להורים בדרך זו כי זה גם לא פשוט בשבילם והם לא תמיד יודעים איך לערב את הילדים עם החברה."

שני (שם בדוי) היא בת 21 ולוקה בתסמונת דאון. היא מספרת:
"אני בת 21 ועשיתי שירות לאומי ועכשיו אני לומדת וגם עובדת בירושלים שזה ליד מבשרת ציון. אני הייתי בצופים ומאוד אהבתי את זה"
אמה מוסיפה:
שני למדה במסגרת רגילה ולמדה בכיתה רגילה ועשתה בגרויות. היא הייתה בצופים והיאר גם הייתה מדריכה לילדים רגילים שם ואני חושבת שזה עזר לה מאוד" היא אומרת ובוכה קלות.


"ואהבת לרעך כמוך" זהו פסוק בתורה, מצוות עשה, ומשמעות פסוק זה הוא שאדם צריך לאהוב את רעו כשם שהוא אוהב את עצמו. פתיחת הקבוצה לילדים המוגבלים ושילובם בצופים זהו ביטוי של פסוק זה. המדריכים והילדים מקבלים את השונים מהם ומתייחסים אליהם כמו אל כולם. הילדים מקבלים הרגשה טובה וחזקה של אהבה והם נהנים בדיוק כמו כולם. בדיוק כמו שהם היו רוצים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.