26 בדצמבר 2013

אתם לא לבד

כתבתה של שני צורדקר כתבים צעירים תלמידת כיתה י"א, מקיף ב', אשדוד.



ביום שלישי 23.13 בנות שכבת יא אמית ב' יצאו לסיור למפעל שביט חולון שהוא מפעל שיקום תעשייתי של נפגעי נפש. עובדי המפעל הינם נפגעי נפש.

הגענו למפעל כדי לשבת עם העובדים, לדבר איתם ולעזור להם לעשות את העבודות שהם עושים. בין העבודות היו: הכנת לוחות שנה, הכנת קופסאות קרטון וכו'. המנהל סיפר שמעבודות הידיים הפשוטות הם עוברים למכונות וממכונות עוברים להשתלב בשוק החופשי.

אחד מהעובדים סיפר במה הוא חולה וסיפר על חברה שלו כמה שאהב אותה, עוד אחד סיפר כמה הוא אוהב את ההורים שלו, ואחד שאל אחת מהבנות אם היא רוצה להיות חברה שלו, אותם אנשים מתחברים ממש בקלות .
אחרי שעה שהסתובבנו משולחן לשולחן, שעזרנו להם ודיברנו איתם. שאלו אותנו איך היה סיפרתי שמבחינתי זאת הייתה זכות לשבת עם אנשים כאלה ולהכיר אותם.

"ואהבת לרעך כמוך" הוא כלל חשוב בתורה, הרבה בני אדם כיום מרגישים לבד ושונים בגלל פגם כלשהו שיש בהם, שגורם לאנשים להתרחק מהם. אבל רק אם ינסו אנשים להכיר את השונה ולהתעלם מאותו פגם, יגלו שכולם ממש דומים. אדם שלא רואה, אדם שלא שומע, אדם שלא יכול לדבר, ואדם עם IQ  פחות מאחרים, כולם בני אדם וכולם יכולים לאהוב אדם במידה שאוהבים את עצמם.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.