26 בדצמבר 2013

בשבילם ולמענם

כתבתה של רעות רוזנברג כתבים צעירים תלמידת כיתה ט', מקיף ג', אשדוד.


קולות צחוק וצבעים. צעצועים וטושים בכל פינה. למבקר ממבט ראשון המקום היה נראה באי-סדר, אבל אז- במבט שני, שלישי, הייתם רואים את הנערים. בדרך כלל, מתייחסים אליהם קצת שונה. אבל במקום הזה, יש שמחה, צחוק ומשחקים. פה כולם שווים. ברוכים הבאים לאקי"ם.

אקי"ם- אגודה לאומית לקימום אנשים עם מוגבלות שכלית. ארגון חסר רווח שמטרתו לעזור לילדים בכל הגילאים עם מוגבלויות. המתנדבים משחקים איתם, מדברים ומעבירים זמן בכיף.

כיתה אחת באשדוד החליטה שהיא רוצה להיות חלק מזה. כיתה ט'4, מחוננים ממקיף ג' החליטו כולם פה אחד להתנדב לאקי"ם, בזמנם החופשי. בזמן שבני נוער טיפוסיים יושבים בביתם בפייסבוק או מול הטלוויזיה, הם מעבירים את זמנם בהתנדבות.

"אני מרגיש סיפוק לעבוד עם ילדים", אומר אלעד גיטלמכר, התלמיד שהציע את הרעיון להתנדב באקי"ם. "אני מאוד נהנה לתרום לחברה, ואני לא מרגיש כאילו אני מבזבז את הזמן, כמו שאחרים שלא מתנדבים אומרים. בהתחלה זה היה קשה להתאקלם עם הילדים, אבל ככל שהזמן עובר מתרגלים ומתחילים לאהוב להיות שם ואת הילדים".
ככל שראיינתי יותר מתלמידי הכיתה, ומתנדבים נוספים במקום, היה לי ברור שהאנשים שם מרגישים בבית. הם משחקים, ובחגים יש השקעה משני הצדדים. אחד המתנדבים שאוהב לאפות, אפה סופגניות לכולם. ומהצד השני, ילדי המקום קישטו את הבניין בקישוטים פרי ידיהם.

יפה לראות את הקשר שנוצר בין המתנדבים וילדי אקי"ם, ונחמד לדעת שגם בדור שלנו, יש נערים התורמים לקהילה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.