26 בדצמבר 2013

אור לחינוך - העמותה לקידום מצויינות : כל מה שרציתם לדעת עליה

כתבתו של אריאל צבי בן שלמה כתבים צעירים תלמיד כיתה י', מקיף א', אשדוד.


ואהבת לרעך כמוך''- זהו כלל חשוב בתורה, כך אמר רבי עקיבא. למה בדיוק התכוון רבי עקיבא כשהדגיש משפט זה וקבע אותו בתרבות היהודית ? פעולותיה של עמותת 'אור לחינוך' שבראשותה עומד המשפטן ליאור לפיד, שמכהן כמנכ''ל העמותה ולצידו צוות מקוצועי ומיומן שכולל בין היתר את מנהלת סניף אשדוד, נגה רז, עוזרים לנו להבין את המשפט הזה בצורה הטובה ביותר.

כיצד התחיל פרויקט אור לחינוך?

מנכ"ל עמותת אור לחינוך ליאור לפיד יזם לפני כ 10 שנים פרויקט בשם ''אח בוגר'' באשדוד כשהיה תלמיד תיכון בכיתה יא'. מטרת הפרויקט היא לעודד את ערך המעורבות החברתית בקרב התלמידים (החונכים) הבוגרים ע''י תרומתם לחניכים הצעירם תלמידי בתי ספר יסודיים בכיתות ו' לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם ולבטא את כישרונם בצורה הטובה ביותר, למען הקלה על עבודתם המסורה של המורים בחינוך הילדים.

מהי ההרגשה שלקחת חלק פעיל בניהולה של עמותת אור לחינוך ואיפה לדעתך מתבטא המשפט ''ואהבת לרעך כמוך''?  

ראש סניף אור לחינוך באשדוד נגה רז אשדוד מספרת שהיא נמצאת כאן בהתנדבות ושתפקידם של החונכים הבוגרים לשמש מודל לחיקוי לחניכים הצעירים.
נוסף לכך המשפט משקף בצורה הטובה ביותר את העמותה כי:
.החונכים נותנים מעצמם לחניכים.
את החלק של ההתנדבות בקבוצות זאת אומרת שגם החונכים וגם החניכים פעילים ונותנים מעצמם לקהילה.
מנכ"ל אור לחינוך ליאור לפיד מוסיף ואומר שעבודתו כמנהל העמותה מגוונת מאוד ובמסגרת תפקידו משגיח שהכל עובד כשורה.
לדבריו, הדרך הטובה ביותר להבין איפה מתקשר המשפט ''ואהבת לרעך כמוך''   היא לפרק את המשפט ע''י זה שגם החונכים וגם החניכים מזהים את כישוריהם המיוחדים וכל אחד נותן מעצמו וכל אחד מקבל.

באילו מקומות בארץ פועלת העמותה והאם קיימת השאיפה להרחבת אופקיה של העמותה? 

העמותה פועלת באזור דרום הארץ, גם ליאור לפיד וגם נגה רז מסכמים ואומרים שאכן קיימת שאיפה להרחבת גבולותיה של העמותה כך שתפעל בכל הארץ ושתוכל לעזור לכמה שיותר ילדים לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם.

תגובה 1:

  1. אריאל, ברכות על הכתבה הראשונה!

    ראוי וחשוב לציין שגם אתה מתנדב באור לחינוך, זו השנה השנייה.
    מאלך לך הצלחה רבה בהמשך דרכך החינוכית והעיתונאית.

    ליאור

    השבמחק

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.