26 בדצמבר 2013

"מה שאני רוצה זה חיים נורמאלים כמו כולם.."

כתבתה של דיאנה קוקואשווילי כתבים צעירים תלמידת כיתה ט', מקיף ג', אשדוד.





 דמיינו שנושר לכם השיער. אתם קמים בבוקר ומבחינים בקרחות קטנות, שכל יום גדלות וגדלות עד שיום אחד כבר לא נשאר כלום ממש קרחת, הראש חלק לחלוטין.


אתם מסתכלים במראה ואתם לא אוהבים את מה שאתם רואים, אתם לא אוהבים את המראה החדש שלכם, לעולם לא הערכתם עד עכשיו את היופי בשיער שלכם ופתאום אתם מרגישים פגועים, אתם מרגישים חשופים, מבינים עד כמה הוא חשוב לכם . 

" להעניק מעצמך, מגופך ממש " עמותת 'זכרון מנחם' באשדוד אוספת תרומות שיער כלה שנה עבורי יצור פאות לילדים חולי סרטן.

הפאה בשבילם היא תחושת שחרור, אפשרות לצאת בלי להיות מסומנים. והשיער שלך? הוא יצמח, ארוך ויפה כמו תמיד!
עמותת "זיכרון מנחם" שתומכת בילדים חולי סרטן פירסמה בתקשורת את הקמפיין שלה ובה משתתפת עמית תמר בת ה- 12 שנאבקת בסרטן בפעם החמישית, אך היא לא מבקשת את השיער בשבילה אלא בשביל חברותיה החולות.

 הסרטן תקף את עמית בפעם הראשונה בהיותה בת חמש בלבד. היא מספרת כי בשל גילה הצעיר איבוד השיער לא ממש הפריע לה : "אז לא הבנתי מה זה אומר להיות בלי שיער. עכשיו, כשגדלתי, לא אכפת לי מה אנשים אומרים ואין לי צורך בפיאה אבל עם זאת חשוב לי לעזור לילדות חולות שכן רוצות שהיה להן שיער על הראש". 

המוני אנשים תורמים מידי יום ויום את שיערם, חלקו הופך לפאה וחלקו נמכר והכסף משמש את חולי הסרטן. בחודש האחרון אף הגיעו תחנות התרמה למקיפים רבים באשדוד ובהפסקות ניתנה לילדים הזכות לקחת חלק במצווה הענקית הזו . 

עמותת "זיכרון מנחם" מקיימת בכל יום ויום את המצווה שעליה מתבססת כל היהדות שלנו " ואהבת לרעך כמוך", לא הרבה יודעים אך המשפט נאמר על ידי רבי עקיבא, שבעצם הפך את המשפט של רבי הילל-  "מה ששנוא עלייך על תעשה לחברך", שנאמר לגר, כאשר ביקש להתגייר בתנאי שיביאו לו משפט אחד בלבד שמסכם את כל התורה,רבי עקיבא לקח את המשפט ואמר שזהו הכלל הגדול בתורה. מה זה אומר "ואהבת לרעך כמוך " – המשפט אומר שעלייך לא רק לכבד, את השונה ממך , מישהו שהוא לא אתה, אלא ברמה גבוהה יותר, עלייך לאהוב אותו ! 

בספר ויקרא מופיעה המצווה לראשונה, והיא הפכה לאחת המצוות הגדולות והחשובות ביהדות ובאנשות כולה, היא משליכה על כל בני האדם לכבד ולאהוב את האדם האחר, היא הופכת את החברה לחברה תקינה יותר וממנהגם נגזרות כל המצוות האחרות ביהדות.
הילדים שמקבלים, בסופו של תהליך ארוך את הפאה שהכינו, מלאים בשמחה, מרגישים נאהבים, מרגישים שאי שם יש אנשים שאכפת להם מהם, הם מרגישים חלק ממשהו גדול, כמו כולם . 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.