5 בדצמבר 2013

גאווה לאשדוד

כתבתו של שלומי מלול כתבים מתקדמים תלמיד כיתה י"א, מקיף ג', אשדוד.


הומואים , לסביות  וכל מה שביניהם נהרו מתל אביבי הצבעונית אל אשדוד-  עיר ששליש ממנה בעלת צביון דתי –חרדי- ,והפכו אותה לליברלית ביותר, תוך כדי אירוח הגאים והגאות מכל רחבי הארץ.

בקיץ האחרון אשדוד נצבע בשישה צבעים : אדום, כתום , צהוב , ירוק , כחול וסגול . לראשונה
בהיסטוריית עיר הנמל של ישראל התקיים מצעד הגאווה- מצעד של קהילת ההומו-לסבי בישראל.  כן ,ממש כאן  באשדוד .

מצעד הגאווה הוא מצעד שנתי המתקיים בערים שונות ברחבי העולם, בומציינים לסביות, הומואים, טרנסג'נדריםוביסקסואלים את מאבקם להכרה ולשוויון זכויות, וומכריזים על גאוותם בזהותם המינית השונה
המצעד אורגן על ידי נערים שהם תושבי אשדוד וחברים בקהילה הגאה.


מבין המארגנות -  ויה פרדקין (18), מפיקה את המצעד "כדי שהמצב ישתנה, והמצעדים יראו לציבור האשדודי שאנחנו לא נמצאים רק במרכז הארץ".
היא רואה חשיבות גדולה בקיום המצעד גם כלפי הקהילה עצמה, ומקווה כי המצעדים לא רק יגרמו לאנשים מחוץ לקהילה להיפתח ולהבין, אלא גם לאנשים המשתייכים אליה.
"זה ידרבן אותם לצאת מהארון ולהתגאות במי שהם, זה יגרום להם להבין שהם לא לבד ושתמיד יש פה אשדודי או אשדודית שיוכלו לתמוך בהם ולהזדהות איתם", היא סיפרה.


מתי בפעם האחרונה הסתכלנו על בן אדם ואהבנו אותו? מתי נדע ונבין שישנם בעלי עדיפויות ומשיכה שונה? כנראה שלא היום  וגם לא מחר .
בעולם, כמו גם באשדוד , כמו לכל דבר ישנם מתנגדים . אנשים שהרעיון לא קסם להם , לא הלהיב אותם , ואולי זו סתם גישה מהבית – יוצאים כנגד הרעיון בהפגנות ברחובות . וכאמור , באשדוד היו מפגינים  – והרבה.
 למעלה ממאות אנשים יצאו לרחובות להפגנה בטענה שהם רוצים לשמור על טוהר העיר – שחלילה לא תהפוך לתל אביב מספר שניים , ותאבד מיוקרתה.

ונחזור לתמונה האופטימית לפיו מצעד נחל הצלחה רבה . בסיומו של המצעד , כל הצועדים התנקזו לחוף הקשתות ושם החלה המסיבה  הגדולה.  
המארגנים היו מותשים- עייפים אך מרוצים . זהו צעד קטן לאדם השונה , אבל גם זה, חצי יום המוקדש לאדם השונה– התחלה טובה למשהו גדול .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.