14 במרץ 2013

נקיון פסח גם ב״שביל ישראל״


כתבתה של אורין פור תלמידת כיתה ט', מקיף ג', אשדוד. 
ביום שלישי האחרון 06/03/13 יצאו מכל רחבי הארץ מש״צים (מדריכי של״ח צעירים) אל שביל ישראל.
שביל זה הינו נתיב הליכה ארוך שנמשך לאורך כל מדינת ישראל, מקיבוץ דן בצפון ועד בית ספר שדה באילת, ואורכו כיום, לאחר השינויים שבוצעו בו במהלך השנים, הוא כ-1,000 קילומטר. 
יום השל״ח בשביל ישראל הינו מסורת המתקיימת כבר מספר שנים.
כל קבוצת בתי ספר קיבלה קטע מסוים מתוך השביל וצעדה בו תוך שימת דגש על איסוף הפסולת שהייתה פזורה ברחבי השביל ושמירה על הנקיון.
היום כולו עסק במתן משמעת , נקיון הסביבה ופיתוח כישורי הנהגה.

גם מקיף ג׳ שבאשדוד נרתם למשימה ושלח את קבוצת המש״צים הבית ספרית שכללה כשלושים תלמידים, אשר הגיעו ביום שלישי אל בית הספר ומשם יצאו בהסעה בשעה תשע בבוקר, הנסיעה שכללה כארבעים וחמש דקות הביאה בסופה את התלמידים אל מצפה משואה שמהווה בעצם מגדל תצפית גבוה ברחבי פארק ברטניה, במצפה נערכה עצירה קטנה ולאחר מכן המשיכו התלמידים אל בית גוברין(מרשה) - שהוא גן לאומי, שמשתרע על שטח גדול מאוד ובו מערות רבות ושרידים ארכאולוגיים חשובים. במקום הגבוה ביותר בגן נמצא תל מרשה.
שכבת הקירטון הרך שבאזור (סוג של אבן) הייתה נוחה לחציבה ולכן נעשה במקום שימוש רב במערות שנבנו לצורכים שונים כמו:בית בד, קברים, מגורים ובורות מים.
תלמידי ביה״ס עברו במערות השונות ושמעו מפי חבריהם לשכבה הדרכות שונות בנושאים השונים.
בצהריי היום הגיעו התלמידים אל האמפיתאטרון הגדול שנמצא באיזור בו התכנסו המש״צים שבאזור הדרום, במקום נערך טקס חגיגי שכלל בתוכו קטע קצר המשלב בתוכו משחק של תלמידי בית ספר מקיף ו׳ שבבאר שבע ולאחר מכן קריאת קטעי מידע ושירת שירים עממיים, בסיום הטקס הושר שיר ההמנון הישראלי- התקווה והתלמידים עלו אל האוטובוסים בחזרה וחזרו אל אשדוד.
עוד מספרים המש״צים כי נהנו ביום המיוחד, למדו רבות, טיילו, שמרו על ערכי הסביבה, הכירו מקרוב את שביל ישראל ובעיקר נהנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.