20 בפברואר 2013

מתנת חיים

כתבתה של תמר בצקשווילי, תלמידת כיתה י', מקיף ג', אשדוד.

ב-20 בינואר, שכבה י' מבית הספר מקיף ג' קיימה יומיים של סדנאות של מגן דוד אדום.
לכל כיתה נכנס חובש צבאי, ולימד אותנו על עזרה ראשונה.

כל אחד מילדי הכיתה רכן מעל הבובה שעליה מתאמנים וביצע בה את כל שלבי החייאה. למדנו על העקרונות ועל המותרות והאיסורים. כמו למשל, אסור לנו להכריז על מוות בשום אופן, רק לרופא מותר, ושעלינו לעשות הכל אם ביכולותינו כדי להציל את האדם. לאחר מכאן למדנו על חבישות, סוגי חבישות, ואיך חובשים וסוגי קשירה: קשר 'דגל אנגליה', חוסם עורקים הולנדי ורוסי, למדנו איפה מותר ואסור לחבוש. 

לאחר מכאן למדנו על מקרי תאונות דרכים, כלומר איך חובשים אדם פצוע בזירת פיגוע או תאונת דרכים. בתום יומיים של לימודים נערך מבחן אמריקאי על מה שלמדנו. לאחר בדיקת המבחנים קיבלנו תעודות שמוכיחות לפי החוק שאנחנו יודעים להחיות אנשים. הטקס של קבלת התעודות היה מרגש ומעורר גאווה. המדריך שלנו, מתן כהן, היה מדהים וחכם ולימד אותי משהו חשוב מאוד: לשמור על קור רוח ולפעול לפי ההנחיות.

בקורס למדתי הרבה על ערך החיים, ושכל פעולה קטנה שאני אעשה וההשתדלות שלי תוכל להחזיר אדם לחיים. אני חושבת שהבנתי את מהות הקורס: לתת חיים בחזרה, זו המתנה הכי טובה שבן אדם יכול לקבל ובן אדם יכול לתת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.