20 בפברואר 2013

חברינו הגרמנים

כתבתה של ספיר זך, תלמידת כיתה י', מקיף ז', אשדוד.

השואה היא הפצע הפתוח של העם היהודי, פצע שאולי לעולם לא יגליד. האם אי פעם יוכלו להתחזק הקשרים בין גרמניה לישראל? האם העבר הקשה הוא זה שיביא לשיתוף פעולה בין שתי מדינות נאורות ומערביות? 

משלחת חילופי נוער מישראל ומגרמניה ניסו לאחד כוחות למען מטרה אחת: הכרה בשואה וניסיון לחזק את הקשר בין גרמניה לישראל.

הייתי בכיתה ט' כשהמורה שלי לעברית, שהיא הרכזת הפדגוגית בבית ספרנו (מקיף ז'), חשפה בפני הכיתה שלי פרויקט של חילופי נוער בין תלמידים מישראל לתלמידים מגרמניה, שבבסיסו אחווה ואחדות, למרות העבר הקשה והבלתי נשכח בין המדינות. הפרטים אליהם נחשפתי היו מעטים מאד.

הודיעו לי שבית ספר ביער השחור, מהעיר פרייבורג, מעוניין ליצור קשר עם בית הספר שלנו ושאם התקשורת בין השניים תצליח באוקטובר 2012 משלחת של נערים מהשכבה שלי יצאו לגרמניה. לא ידעתי אז כמה זה דורש ממני, מה בדיוק מטרת חילופי הנוער. אבל מה שכן ידעתי הוא שלא משנה מה, אני רוצה להיות חלק מהמשלחת החשובה הזאת לגרמניה כשאהיה בכיתה י' בשנה הבאה.

עשרות תלמידים נרשמו למשלחת. עברנו מיונים חברתיים וגם כאלו שבחנו את האנגלית שלנו, כאשר לבסוף נבחרו 17 תלמידים מהשכבה שלי לצאת למשלחת, כשאני ביניהם. עברנו סדנה של גיבושים, הכנות, תיאום ציפיות וחששות והכי חשוב נחשפנו למטרה לשמה התגייסנו: להיות שגרירים צעירים של ישראל בגרמניה, להתארח שבוע ימים בבית של גרמניה כדי לנסות לבנות קשר חזק ויציב בין גרמניה לישראל שיתחיל מהדור הצעיר.

ב-27.10.12 יצאנו לגרמניה, מלבד החוויות המדהימות שעברנו, הנופים המרהיבים אליהם נחשפנו, והאנשים המארחים שלנו שאליהם נקשרנו, ביצענו משימה שעבורי חשובה מכל הנאה אחרת: הסברנו על מדינת ישראל בצורה הכי פשוטה, הכי נקייה, בלי פוליטיקה, עם חוויות מהשטח והכי חשוב ללא סינון של ערוצי החדשות באירופה.

הקשר בין שתי המשלחות שלנו רק התחזק דרך הפייסבוק ואמצעי התקשורת השונים כאשר ב-31.1.13 המשלחת הגרמנית הגיעה לישראל להתארח בבתים שלנו והם זכו להכיר את ארץ ישראל האמיתית מבחינתי! לא כפי שהם רואים אותה בחדשות כזירת מלחמה אלא ארץ של אנשים חמים, נופים ייחודיים, מזג אוויר מושלם ואחדות העם היהודי.

כל רגע במשלחת הזאת היה רגע שלא אשכח לעולם אך יותר מכך, ייתכן שכל רגע כזה יהפוך לבסיס קשר בריא, פורה ויציב בין גרמניה וישראל, דבר שבמשך מספר דורות בעבר היה נראה כבלתי אפשרי, רחוק מהמציאות ובלתי נתפס.

מהפן האישי של החוויה, זכיתי להכיר נופים מיוחדים ומדהימים ביופיים גם בגרמניה וגם בישראל, זכיתי בחברים נוספים מהמשלחת הישראלית ומהמשלחת הגרמנית שאליהם נקשרנו מאד ואני מודה על ההזדמנות שניתנה לי לקחת חלק בפרויקט חשוב שכזה ועל החוויה המדהימה של פעם בחיים, של להיות שגרירים צעירים.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.