21 בפברואר 2013

צה"ל כבר בפתח

כתבתו של שלומי מלול, תלמיד כיתה י', מקיף ג', אשדוד.

כמידי שנה עולים ומטפסים כיתה ועוד כיתה, עד שמגיעים לכיתה י"א ואיתה מגיע צו ראשון לצה"ל.
הלחץ בעקבות הצו הראשון והלחץ מהתמודדות - גדולים! אנחנו בסך הכל ילדים בגיל הטיפש-עשרה שעדיין לא החליטו מה ילבשו למחר. אז להחליט לאן להתגייס מעכשיו?!

אז מה נעשה? אנו תלויים באוויר ולא יודעים לאן נפנה, כיצד נגיב, האם ללכת בעקבות בחירות החברים, או לפי הלב שלך, או אך ורק לפי נתוני הפרופיל?

לשם כך בכל שנה מגיע אלינו, לכיתות י"א, ניידת לשכת הגיוס. מגיעים: דוברי צה"ל, אנשי קבע, או בוגרים שגם הם פשוט עברו את התהליך הזה של קבלת ההחלטה הגורלית. מתקיים יום פעילות לתלמידים ובו מדברים על החשיבות לקבלת תפקיד משמעותי בצבא, על תרומתו לקהילה וכמובן על השפעת השירות כלפי העתיד שלנו.

תומר, חייל משוחרר, בוגר בית הספר באשדוד, סיפר ביום הפעילות: "אני עוד זוכר את היום ההוא לפני 5 שנים, הייתי בכיתה י"א וכמו כולם רציתי ללכת לקרבי. לא יודע למה, בטח בגלל הרצון ללכת עם הזרם.
אבל במבט לאחור היום הזה שינה את התפיסה שלי והחלטתי לקחת את מה שמתאים לי ולא "להיכבל" בידי חברי, אבל בכל זאת לשרת שירות משמעותי וחיוני למדינה - הלכתי לצנחנים".

במסגרת יום הפעילות הזה ישנם ראיונות אישיים לקבלת כיוון כלשהו בהחלטות שצפונות בעתיד. מתקיימת גם הרצאה מפיו של אלוף בצה"ל ובו הוא מציין את כל היתרונות של שירות בצה"ל ובכלל של השתלבות נכונה בחברה הישראלית.


ניידת לשכת הגיוס


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.