17 בינואר 2013

יום ז'בוטינסקי: האיש, המנהיג, הציוני

כתבתה של גילי פלדמן, תלמידת כיתה ט', מקיף ג', אשדוד. 


לפני כשבוע צויין בבית ספרי, תיכון מקיף ג' באשדוד, יום מיוחד לכבוד זאב ז'בוטינסקי.
ביום הזה קיימנו פעילות בכיתות יחד עם המחנכת כמובן. כל התלמידים התבקשו לאסוף מידע אודות זאב ז'בוטינסקי ולהקריא אותו בפני כולם. היו תלמידים שלקחו את הבקשה ברצינות יתרה ובהשקעה מעוררת הערצה, וערכו מצגות מעניינות ובעלות מידע חדש, והעבירו אותן בעניין רב וביצירתיות שופעת.
המצגות הכילו תמונות, ביוגרפיה ומידע על פועלו. 


לאורך כל היום המיוחד הזה הרחבנו את הידע שלנו על ז'בוטינסקי שבעבור רובנו הוא היה עד כה עוד שם של רחוב, שלא ממש התעמקנו בשאלה מי עומד מאחורי השם.

לפי דבריה של המחנכת שלי ביום המיוחד הזה "גם התלמידים מרחיבים את הידע שלהם, ועוד בצורה מעניינת ושונה לחלוטין ממה שהם רגילים. "ז'בוטינסקי הוא עוד אחד מיני רבים וטובים שתרמו לתקומת המדינה ועזרו להשיג את מה שאנחנו נהנים ממנו היום".

אני שואלת את עצמי איך נדע להעריך את כל הדברים הקטנים האלה שבזכותם אנחנו כאן היום - אם לא נלמד על ההיסטוריה שלנו ועל הדמויות שהנהיגו את המדינה בשנותיה הראשונות?, אנחנו נגדל להיות לדור מפונק שאינו מכבד דבר. כל פיסת היסטוריה הקשורה אלינו חשובה וכל אדם יש לכבדו לפי מעשיו. ולכן,יש להזכיר ולזכור אישים כמו זאב ז'בוטינסקי.

דברים מרכזיים בחייו של ז'בוטינסקי:

  1. לפי הסיפורים הוא חזה את השואה.
  2. הוא נפטר בשנת 1940 בארה"ב כתוצאה מהתקף לב.
  3. סמל קבוצה הכדורגל בית"ר ירושליים מבוסס על רעיונו של זאב בז'בוטינסקי לסמלה של תנועת בית"ר.
  4. קיים "מכון ז'בוטינסקי" שנמצא במצודת זאב בתל אביב הקרוי על שמו ובין המוצגים ניתן לראות את מדי הגדודים העבריים שלו.
  5. ז'בוטינסקי כיהן כחבר ההנהלה הציונית והיה ממייסדי "קרן היסוד".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.