17 בינואר 2013

זהירות, פרסומת!

כתבתה של שנאל מיכאלי, תלמידת כיתה י', מקיף ז', אשדוד. 

חוקרת שערכה מחקר מקיף בנושא צרכנות מצאה כי מדי יום בדרכה לעבודה היא נתקלת ביותר מ-500 פרסומות שמנסות ללכוד את תשומת ליבה או יותר נכון לגרום לה להכניס את היד לכיס ולבזבז כסף. לדוגמה, זה התחיל מפרסומת לרכישת דגני בוקר ועד לשיתוף באידיאולוגיות חיים. גם אנחנו, בני הנוער, הפכנו למטרה נוחה אצל המפרסמים. ראו, הוזהרתם.

משווקי המותגים מנסים לשכנע את קהל הצרכנים - ובעיקר את בני הנוער - לקנות כמה שיותר מהמוצרים שלהם. קהל הצרכנים, כצפוי, עונה להם בחיוב ללא שום מהומה או הסתייגות, כאילו נפלו למלכודת עכברים.

רוב הזמן אנחנו אומרים לעצמנו שלא נהיה כמו אלה שקונים כל דבר חדש ופופולארי, אך בסופו של היום אנחנו אלה שקונים כל דבר חדש ופופולארי שיוצא לאור, גם אם אנחנו לא צריכים אותו באמת. לעיתים, מבלי לשים לב, אנחנו נשבים בקסמי הפרסומות ונכנעים באל כורחנו.

בני הנוער נמצאים בסוג של תחרות שבה כל אחד מנסה להיות זה שמתלבש הכי יפה וזה שבארון שלו יש הכי הרבה בגדי מותגים. הם חושבים שבדרך הזו הם יגיעו לטופ. אז הם מנסים לשכנע את ההורים שלהם, לפעמים אפילו כופים אליהם, שיקנו להם רק בגדי מותגים ולמרות שאנו בסתר ליבנו מצפים שהוריהם לא יסכימו לכך - הם כן קונים ומותירים אותנו מופתעים. הם אפילו מאשרים זאת בשמחה, אך מה שהם לא מבינים שזהו בזבוז של כסף מאחר שבעוד חודשים ספורים ילדיהם יבקשו בגדי מותגים חדשים וכך הדבר ימשיך עד שלהוריהם "ירד האסימון" והם יבינו את הטעות המרה שלהם.

אז אם אתם גם מרגישים שמכל עבר מנסים למשוך את תשומת ליבכם ובעיקר את כספכם דרך מודעות ופרסומות נסו להסיח את דעתכם ולהתנגד בכל תוקף כי יש גם דרכים אחרות שבהם תוכלו לקנות בגדי מותגים ובאותה העת לחסוך כסף.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.