24 בינואר 2013

דרך הערך

כתבתו של שחר לוואן, תלמיד כיתה י', מקיף ט', אשדוד.


פרויקט בית ספרי שעבדנו עליו נקרא "נוער בוחר ערך כדרך". בשנה שעברה יצאו תלמידים מכיתות ט' מבתי ספר שונים בעיר לסמינר בן יומיים שבו עברנו סדנאות הקשורות בערכים. המטרה סופית בסמינר הסופית הייתה לבחור שלושה ערכי יסוד שיהוו בסיס לחיים טובים יותר באשדוד. בסמינר נבחרו הערכים: כבוד, רעות ושוויון.

לאחר שבחרנו את הערכים נציגי בתי הספר התבקשו לבנות מיזם שיחדד את שלושת הערכים שנבחרו. במילים אחרות, המשימה הייתה להפיץ את הערכים בקרב תושבי העיר, בעיקר אצל בני נוער.
אני, תלמיד מקיף ט', יחד עם חברי, הצענו לקיים פעילות חברתית לילדי השכונות בשעות אחר הצהריים. אוכלוסיית היעד של הפרויקט הייתה ילדי השכונות ברובעים הצפוניים של העיר, בדגש על גילאי גן ועד כיתה ו'.
 
המשימה - להגיע אל הרובעים הסובלים ממצב סוציו-אקונומי נמוך, כאשר אנו היוזמים נפעיל בשעות אחר הצהריים את הילדים בדרך של  משחקים של פעם, משחקי כדור, לימודי ריקוד, ערבי קריוקי וכו'. למעשה, כך אנו מאמינים, נצליח לייצור פעילות הפוגתית וערכית, מהנה, אשר תנעים להם את אחר הצהריים ותעניק להם חוויה בלתי נשכחת. 

הצגנו את הפרויקט מול מקבלי ההחלטות. המיזם שלנו נבחר מכל הפרויקטים שבני הנוער באשדוד יזמו, ובנוסף, למיזם ניתן תקציב רחב.

השנה התחלנו לעבוד על מימוש הפרויקט, בעזרת הרכזת חינוך חברתי, שרי ציוני, שיש לה אחריות מרכזית בפרויקט. עד כה עשינו פעילות בחופשת הקיץ ובחנוכה. בנוסף חשוב לציין שדרוש צוות גדול למיזם שיזמנו, ותנועת מחנות העולים נרתמו לעזרתנו ואנו עובדים איתם בשיתופיות, ועושים כל מה שביכולתנו בשביל שהמיזם יצליח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.