5 בדצמבר 2012

צרפת, הנה אני בא

כתבתו של שלומי מלול, תלמיד כיתה י', תיכון מקיף ג', אשדוד.


בתחילת השנה, החל מחודש אוקטובר, ניתנת אפשרות לכל תלמיד שלומד צרפתית להשתתף בתחרות ערב צרפתית ולזכות בטיסה חלומית לאזור נורמנדי, לבלות שם 12 ימים. הפרס כולל הכל: טיולים לכל אתרי התיירות הנחשקים בפריז, טיסות, נסיעות ועוד. שווי החופשה מוערך בחמשת אלפים אירו וממומן ע"י שגרירות צרפת בישראל.

כך קרה בתחילת שנת תשע"ב. המורה שלנו בצרפתית הציגה לנו את הרעיון וסיפרה על הפרס הנחשק. היא הקדישה שיעור שלם כדי להסביר מה נדרש מהתלמידים שמשתתפים: צריך להציג הצגת תיאטרון או שיר אך ורק בשפה הצרפתית. אני לא ממש רציתי להשתתף בגלל הלחץ שיהיה עם המבחנים ושאני יצטרך לשלב את הזמן הפנוי שלי גם עם חזרות לערב צרפתית.

בכל אופן ידידה שלי שכנעה אותי להיכנס לדבר הזה ולעשות הצגה משותפת יחדיו וכך המשכנו כשאנו פוסחים בהצלחה על שלב רבע-גמר, חצי-גמר ולבסוף הגמר שנערך בכל שנה בתיאטרון בגבעתיים ואפילו שגריר צרפת נוכח שם. מרגש נורא להגיע לגמר ותחושת ההקלה  לאחר מופע הגמר.

זכינו! יום לאחר הגמר שבנו אל בית הספר וקראו לנו לשיחה עם המנהלת. אז היא בישרה לנו שזכינו במקום הראשון מכל הארץ!

בבית הספר שלי זכו שישה תלמידים, לא יאמון,  מתוך 17 מקומות זכייה שהוקצו בתקציב שגרירות, שליש מהמקומות בבית ספר אחד. שווה במיוחד להשתתף בתוכנית זאת שקיימת בכל בית ספר בו יש מגמת צרפתית. זאת פעילות שגם מעשירה את השפה אבל גם אתה יכול ליהנות ממנה  ולהכיר את כל מה שמלמדים אותך על צרפת ואתרים מפורסמים שבה בבית הספר  בעיניך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.