5 בדצמבר 2012

רק שלום, חברים.

כתבתה של תמוז ביטון, תלמידת כיתה י', תיכון מקיף ג', אשדוד.

במשך כל השנים, וגם במהלך מבצע "עופרת יצוקה" שמעתי על הסכסוך הישראלי-פלשתיני ולא התעמקתי בו במיוחד.

היה בי פחד מהתעסקות בסוגיה הזאת. אבל מהאזעקות לא היה בי פחד, זה לא ממש הדאיג אותי. במבצע "עמוד ענן", החלטתי לנטרל את הפחד כמעט לגמרי ולהתעסק בעיקר. רציתי להבין את מהות הסכסוך. שאלתי שאלות את הורי, התייעצתי עם אבי, האזנתי לדברי פרשנים בטלוויזיה וקראתי מאמרים באינטרנט ובאתרי חדשות.

העניינים התבהרו והסתדרו בראשי. דעתי בנושא רחבה יותר. נוצרה אצלי הבנה לגבי אופיושל הסכסוך והצורך לשלום בנינו לבין שכינינו, שאכן הוא צורך הכרחי ואפילו קיומי.מעשי האלימות ומעשי האיבה חייבים להיפסק משני הצדדים.

במהלך מבצע "עמוד ענן", מלבד שמירה על הכללים, הורי לא הקרינו בבית כל התנהגות שונה או מלחיצה ובעקבות כך האווירה בבית הייתה אווירה של מיני- חופשה, חגיגת מאכלים ומתוקים. בנוסף לכך היה לי פנאי לצפות בתוכניות ישנות בטלוויזיה החינוכית, שהחזירו אותי אחורה במנהרת הזמן.

ולסיום חבריי. אני חושבת שהסכסוך הישראלי-פלשתינאי חייב לבוא על פתרונו אך ורק בהידברות. כל אחד מאתנו, בחלקת האלוהים הקטנה שלו, חייב לעשות משהו למען השלום.!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.