29 בנובמבר 2012

תם ולא נשלם




כתבתה של קרין פפיסמדוב, תלמידת כיתה י', תיכון מקיף ד', אשדוד.

 
כבר יצא לכם פעם לרוץ למרחב מוגן בכמה שניות ברגע שנשמעת אזעקה שמאיימת על חייכם? אם תשובתכם לשאלה זו היא כן, סימן שאתם חלק מהדרום (ועכשיו גם המרכז) שהיה תחת מתקפת טילים במשך יותר משבוע במסגרת מבצע שנקרא "עמוד ענן"

אז הנה מבצע "עמוד ענן" מזווית הראייה שלי:
יום ד', בדיוק כמו כל יום רגיל, רק שהיום אני מקבלת שיחת טלפון בהולה מאמא שלי שאומרת לי להישאר בבית ליד הממ"ד כי יכול להיות שיהיה "בלאגן". חיסלו בכיר חמאס, היא אמרה לי.
הייתה הרגשה של התחלה של משהו גדול באוויר. לא סתם עוד משהו של אזעקה אחת או שתיים וזהו. הרגשה של הנה זה מתחיל. שוב.

אז ביטלו לימודים. האינסטינקט הראשוני הוא לשמוח. אבל האם זה באמת עדיף לא ללמוד ובמקום זה לחיות תחת איום הרקטות?

אשדוד כבר הייתה חלק ממעגל האש במבצע אחר, מבצע "עופרת יצוקה", מלפני ארבע שנים. במבצע הזה נשארנו חודש בבית תחת איום הרקטות ומאז היו פה ושם חילופי אש עד הגעת מבצע "עמוד ענן".
ב-4 השנים שחלפו מאז "עופרת יצוקה" הספקנו לתרגל ולהתרגל לעובדה שזה המצב. אזעקה, ריצה למרחב מוגן, לקוות שזה לא ייפול בקרבת מקום,לשמוע את הבומים, לחזור לשגרת היום-יום.

אז המבצע התחיל. קוראים לו "עמוד ענן". שם המבצע נלקח מעמוד הענן המתואר בספר שמות כעמוד נסי שהנחה את בני ישראל והגן עליהם בצאתם ממצרים. כבר באותו הערב נשמעה אזעקה ראשונה שהכריזה לתושבי אשדוד את תחילת המבצע ומשם זה רק החמיר. נשמעו עשרות אזעקות בעיר אשדוד ובדרום.

ברגע שאני שומעת אזעקה אני ישר רצה לממ"ד. זה אינסטינקט שכזה, שהתפתח במשך השנים. האזעקה מבהילה כל כך והמחשבות מתרוצצות ואז מגיע הבום. אחרי ניסיון רב כבר מבחינים לפי "הבומים" שלאחר האזעקה. אם זה היה יירוט או נפילה. זה נשמע מוזר אבל ככה זה כשלא מעט פעמים הסרט הזה חוזר על עצמו שוב ושוב.

הכוכבת האמיתית של המבצע הזה, או לפחות בעיניי, זאת "כיפת ברזל'. אני לא מבינה מה תושבי אשדוד והדרום עשו ללא "כיפת ברזל'. היא יירטה כל כך הרבה טילים ומנעה כל כך הרבה נפילות שהנזק שנגרם בפועל הוא מזערי למה שהיה יכול להיגרם לרכוש ולחיי אדם ללא 'כיפת ברזל'. 
אז הגענו ליום האחרון. היום השמיני למבצע. במהלך המבצע פגע צה"ל בלמעלה מ-1,500 מטרות והרג כ-30 פעילי טרור בכירים, ומנגד נורו על ישראל 1,506 רקטות, כאשר 421 מתוכם יורטו‏. במהלך המבצע נהרגו 4 אזרחים ישראלים ושני חיילים, כתוצאה מפגיעת רקטות.על פי מקורות פלסטינים, נהרגו במבצע 139 פלסטינים, רובם אזרחים, מתוכם 34 ילדים‏. לפי צה"ל נהרגו ברצועה 177 בני אדם, מהם 120 מחבלים ו-57 אזרחים‏.

הוחלט על הפסקת אש, נשימת הקלה, אבל לדעתי זה רק עניין של זמן עד שהירי יתחדש.

תם ולא נשלם...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.