25 בינואר 2012

ביקור באוניברסיטה

כתבתן של שיר עוזיאל ופאינה קניאז'נסקי, תלמידות כיתה ט', תיכון מקיף ג', אשדוד.




כיתה ט'4 ממקיף ג' אשדוד יצאה לסיור לימודי באוניברסיטת תל אביב. באוניברסיטה שמעה הכיתה הרצאות בנושאים שונים וביניהם: אתיקה רפואית ומהפכות במזרח התיכון.

במהלך ההרצאה בנושא אתיקה רפואית למדה הכיתה על התפתחות החיים ואבולוציה. הכיתה דנה בסוגיות שונות הקשורות לאתיקה רפואית.
הנושא המתת חסד הוא שעורר התעניינות רבה ומחלוקות בין תלמידי הכיתה. הכיתה התחלקה לשתי קבוצות וכל קבוצה כתבה טיעונים בעד ונגד המתות חסד.
רוב התלמידים אינם מגבשים דעה בנושא מכיוון שכל מקרה תלוי בפרטים שונים.
התלמידים למדו שבמקרים של אנשים בעלי מחלות סופניות, ישנם שני אפשרויות: לנסות להאבק במחלה ולהתמודד עם הסבל הרב המתלווה לבחירה זו או לוותר על הניסיון להבריא, ולתת לטבע לעשות את שלו.

לאחר הדיון על המתת חסד, שמעה הכיתה הרצאה בנושא מהפכות במזרח התיכון. המרצה הסביר את השוני בסוגי השלטונות במדינות ערב, כיצד השלטונות פעלו והשפיעו על האזרחים. בנוסף הסביר המרצה כיצד המהפכות במדינות ערב התפתחו וממה נבעו .

אופק מליק,אחת מתלמידות הכיתה, ענתה על מספר שאלות:
כיצד תורמות לך ההרצאות באוניברסיטה?
" ההרצאות מעשירות את הידע שלי בנושאים שונים, וזה נותן לי טעימה ממקצועות רבים שיסעייו לי בעתיד למצוא מקצוע טוב."

איזו הרצאה עניינה אותך ביותר , מדוע?
" ההרצאה על אתיקה רפואית משכה את תשומת ליבי כי למרות שהטכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת, צריך לזכור שאנחנו בני אדם ויש קונפליקט בין התקדמות הטכנולוגיה לבין להישאר בני אדם וזה מה שבעצם למדנו בהרצאה "

האם לדעתך זה חשוב שתלמידים ישמעו הרצאות באוניברסיטה?
" כן, כי זה פותח להם דלת לעולם האקדמאי "

הביקורים באוניברסיטה אינם חדשים, בית הספר מקיף ג' באשדוד אירגן ושלח תלמידים להרצאות באוניברסיטת תל אביב במשך כמה שנים כחלק מתכנית עירונית הנקראת "מן הגן אל האוניברסיטה" במטרה להעשיר את הידע של התלמידים, ולחשוף אותם לתחומי עניין שונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.