25 בינואר 2012

צעד קטן לפח צעד גדול לאדם

כתבתה של אביטל דודלזק, תלמידת כיתה י"ב, תיכון מקיף א' אשדוד.

בעיר אשדוד מתקיימת תחרות קמפיינים העוסקת באיכות הסביבה. כל מקיף נדרש לעצב סלוגן המלווה בתמונות אשר ייצג אותו בתחרות העירונית. לאחר מכן תיערך הגרלה בין הסלוגנים של כל המקיפים ויבחר סלוגן אחד אשר יוצג בשלטי חוצות בעיר.

הפעילות המקדימה במקיף א' היא דוגמא לפעילות שהתקיימה בשאר המקיפים. בבית הספר התיכון מקיף א' החלה תחרות הקמפיינים בשבוע שעבר ותלמידים עברו בין כיתות המקיף עם חמישה סלוגנים נבחרים לבחירת סלוגן אחד.
מקיף א' באשדוד מאמין ודוגל במדיניות של שמירה על איכות הסביבה. בבית הספר מוצבים מתקנים למחזור פחיות, מפוזרים פחים וכן מועברות פעילויות הסברה בקרב התלמידים שמטרתן לחזק את המודעות לאיכות הסביבה ולחשיבות של דברים, כגון: מחזור ושמירה על סביבה נקייה.

הרצאות ופעילויות שונות מועברות לשכבות ז'-י' במקיף א' מיוזמתה של מערכת החינוך באשדוד אשר מתמידה בנושא של איכות הסביבה והחליטה לחנך את ילדי אשדוד ולעודד אותם למודעות גבוהה ולפעילות בתחום. במסגרת הפעילויות, יצרה עיריית אשדוד תוכנית אשר במסגרתה יתקיימו קמפיינים סביבתיים עירוניים שאותם ייצרו על ידי התלמידים-בכבודם ובעצמם.

במהלך חודש דצמבר 2011 שכבה ח' במקיף א' קיבלה הדרכה מקיפה בנושא צמצום פסולת, בשיאה נדרשו התלמידים ליצור קמפיין בנושא. כל כיתה יצרה קמפיין, במסגרתו הוטל על תלמידי בית הספר לבחור בקמפיין אחד שייצג אותו בתחרות העירונית.

נושא איכות הסביבה הוא דבר שחשוב להיות מודעים אליו, במיוחד בעולמנו המודרני שבו רמת הזיהום והפסולת היא הגבוהה ביותר אי פעם! החברה שלנו צריכה לשים לב לדברים הקטנים שלמרבה הצער צעירים רבים לא שמים לב אליהם וכן מבוגרים. עלינו לחזק את המודעות והפעילות בקרב בני הנוער בנושא איכות הסביבה כי זו הארץ שלנו, אומנם קטנה היא אך כולה מלאה יופי ועל כן צריך לדעת לשמור עליה ולכבד אותה.

כתלמידת מקיף א' באשודד, אני שמחה מאוד שישנה פעילות במקיפנו, אשר תומכת בקמפיין ומקווה בכל מעודי שננצח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.