11 בינואר 2012

גימל זה ירוק

כתבתן של שיר עוזיאל ופאינה קניאז'נסקי, תלמידות כיתה ט', תיכון מקיף ג', אשדוד.

השנה כיתה ט-4 לקחה על עצמה פרויקט להפוך את מקיף ג' לבית ספר ירוק, לדוגמא, לשנות את הרגלי צריכת החשמל והמים בקרב תלמידי ביה"ס.

הכיתה התחלקה לקבוצות כאשר כל קבוצה אחראית על נושא אחר:
קבוצת חשמל- אחראית על צריכת החשמל בבית הספר וקבוצת המחזור- אחראית על הגדלת המודעות למחזור בקרב תלמידי בית הספר.
וכן, קבוצות נוספות שפועלות בנושאים שונים למען הפיכת מקיף ג' לבית ספר ירוק.

כחלק מהפרויקט ערכה כיתה ט'4 סקר בית-ספרי שבו נבדק היחס של התלמידים בכיתות השונות כלפי סביבתם.
התוצאות לא היו מפתיעות: לרבים מבני הנוער אין מודעות גבוהה לחשיבות שימור הסביבה.

ארתור זמרין מכיתה ט'4 , מבין מובילי הפרויקט, מספר כיצד הפרויקט עתיד לתרום לסביבה: "אם בית הספר היה מקדם את הפרויקט אז הפרוייקט היה מצליח עוד יותר. הפרויקט נותן לי תחושה שאני יכול לעזור בהפיכת מקיף ג' לבית ספר ירוק. זה ישפיע לא רק על בית הספר אלא גם על אשדוד כולה".

האם לדעתך תלמידי בית הספר יתמכו בפרוייקט?
"ככל הנראה שלא, כי זה תהליך ארוך לשנות את הרגלי התלמידים, והכול מתחיל מהחינוך בבית וזה לא קורה. לא מחנכים את התלמידים 'לחשוב ירוק' אבל בסופו של דבר, לטווח הארוך תהיה השפעה".

האם אתה שומר על הסביבה?
"אצלי בבית יש רק נורות חסכוניות, ופחים מיוחדים למחזור זכוכית, סוללות,נייר ופלסטיק. אנחנו מנסים למחזר כמה שיותר, כי זה לא עולה לנו הרבה מאוד כסף. אנחנו בהחלט עוזרים לשמירת הסביבה".

לאחר סיום הפרויקט תגיש הכיתה את הדו"ח למנהלת בית הספר. בדו"ח יהיו הצעות לשיפור שעל פיהן בית הספר יוכל לפעול כדי להפוך לבית ספר ירוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.