22 בדצמבר 2011

פרויקט יזמות עסקית במקיף ג'

כתבתה של פאינה קניאז'נסקי, תלמידת כיתה ט', מקיף ג', אשדוד


כחלק מתוכנית המחוננים בשנה שעברה השתתפה כיתתי, ט'4 ממקיף ג' אשדוד, בפרויקט "יזמים צעירים". הפרויקט הוא של חברת "תעשיידע" המתקיים בבתי ספר שונים באשדוד ובערים אחרות. "יזמים צעירים" הינו פרויקט לימודי ומהנה שבו התלמידים נחשפים לעולם התעשייה וההיי-טק, מושגים שאנו שומעים בכל יום אך לא יודעים מה פירושם.

מה הייתה המטרה בכך שהתלמידים יחשפו לקורס יזמות עסקית?
"הילד המחונן הוא ילד רב תחומי ולכן תפקידנו בבית הספר לפתח את הרב-גווניות של התלמיד המחונן ולשם כך אנו חושפים את התלמידים לתחומי דעת שונים כגון: יזמות עיסקית". סיפרה הרכזת הפדוגוגית במקיף ג' והאחראית על מסלול מחוננים, אידה חודוס.

המהות של הפרויקט הינו ללמד את התלמידים על התהליך שעומד מאחורי כל מוצר ומוצר, מהשלב שבו הוגים את הרעיון ועד השלב שבו המוצר יוצא לשוק ומופיע בחנויות. כאשר שאלתי את אידה במה תורם הקורס לתלמידים, אמרה: "בקורס התלמידים לומדים לבנות תוכנית עסקית ולעשות סקר שוק, ונחשפים לתחום שהוא ממבוקש מאוד כיום- תחום ההיי-טק."

בסוף הקורס צריכים התלמידים, עם המדריך מחברת "תעשיידע", ליצור מוצר כלשהוא שעדיין לא קיים בשוק. לאחר תהליך ארוך של בחירת הרעיון למוצר, שבו כל אחד מהתלמידים מעלה רעיון ולאחר מכן המדריכים שאחראיים על הפרויקט ב"תעשיידע", בוחנים את כלל הרעיונות ובוחרים רעיון אחד, שאותו התלמידים מפתחים, עושים סקר שוק, תוכנית עסקית ובסוף הקורס מציגים את המוצר בתחרות בבנייני האומה בירושלים.

כדי לפתח את המוצר יש לכל כיתה "חברה משגיחה" - תפקידה הוא לסייע לתלמידים לבנות את המוצר הסופי. המוצר שמתקבל בסוף הקורס חייב להתקשר למה שהחברה עושה. במקרה שלנו היתה זו חברת "מקסימה", שהיא חברה שעוסקת בפירוק האוויר לגזים שונים, שסייעה לנו ליצור מוצר, שקשור לגזים, שאיתו התחרנו בתחרות.

כחודשיים לאחר סיום הקורס מתאספים כל התלמידים שהשתתפו בפרויקט, מבתי ספר שונים ומערים שונות, בבנייני האומה בירושלים כדי להציג את המוצר שלהם מול בחירי חברות ההיי-טק, ואם יתמזל מזלם גם לזכות בפרס.
אולם הכיתה שלי לא זכתה במקום הראשון, אך ללא ספק התנסנו בחוויה יוצאת מן הכלל ולמדנו דברים חשובים שיכולים לעזור לנו בהמשך, כיוון שתחום ההיי-טק הוא תחום מפותח מאוד שרק מתרחב עם הזמן.

שאלתי את אידה חודוס כיצד לדעתה יעזור לנו הקורס בהמשך? "התלמידים יהיו חשופים לתחום וידעו מה הדרישות בתחום אם הם יהיו מעוניינים לעסוק בו בהמשך חייהם".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.