22 בדצמבר 2011

רופאים צעירים במקיף ג'

כתבתה של שיר עוזיאל, תלמידת כיתה ט' במקיף ג', אשדוד.


במהלך השנה מועבר בבית הספר התיכון מקיף ג' באשדוד קורס "רופאים צעירים". דרך הקורס יכולים התלמידים לנסות ולהבין את העבודה כרופא, כיצד מתנהלים רופאים בחיי היום יום, אילו דברים עליהם לגלות, וכיצד הם מסיקים מסקנות.

בכל שבוע מגיע לביה"ס תלמיד שנה שישית לרפואה, ומעביר לתלמידים הרצאות בנושאים שונים ומרובים. השיעורים מועברים דרך מצגת, שאליה מצורפים סרטונים ותמונות שממחישות את הנושא הנלמד. לעיתים תלמידי הקורס מבצעים נתיחות באיברים של חזיר, כדי לחוות ולהבין כיצד איברים בגופנו פועלים? כיצד הם נראים? כיצד תפקידם מותאם למבנה, וכיצד אותו איבר מתפקד כחלק מאחת המערכות המרכיבות את גופנו.
חשוב מזאת, הקורס מעביר לתלמידים מסרים לחיים שיישארו וילוו אותם בחייהם.

בקורס מוצג השוני בין האנשים השונים דרך הבעיות שהם נאלצים להתמודד איתם בחייה, וערך קבלת השונה הוא ערך המלווה את הקורס ואת כל אחד בחיי היום יום ומשפיע על ההתנהלותו במשך היום.
בעצם, אנשים רבים אינם יודעים כיצד להתמודד עם אנשים ששונים מהם, ומפרשים זאת כמשהו לא בסדר שצריך להדחיק אותו להתעלם ממנו, ולכן לאנשים אלו קשה להשתלב בחברה, במיוחד אם אלו ילדים שנאלצים להתמודד עם בעיה מולדת או נרכשת שמלווה אותם במבלך חייהם.
אבל ההפך הוא הנכון: ככל שאנו, האנשים המרכיבים את החברה הזאת, נלמד להתמודד עם הבעיה ונשנה את פני החברה כולה, כך נלמד להכיר את האנשים השונים, לקבל ולכבד את השוני שלהם.

החשיפה של התלמידים לנושאים אלו תאפשר להם להכיר עולמות שונים מהעולם המקובע שהם חיים ומתנהלים בו, ובו זמנית יאפשר להם להכיר ולגלות דברים נוספים על עצמם. לכן עלינו, התלמידים, לקבל כעובדה שיש אנשים ששונים מאיתנו וכל אחד מיוחד בדרכו.

שיעורי הרפואה מועברים בצורה יצירתית וחוויתית, דרכה יכולים התלמידים לזכור ולהבין את החומר שנלמד במהלך הקורס.

כתלמידה המשתתפת בקורס, הבנתי עד כמה גוף האדם הוא דבר משוכלל, שאין לו תחליף. לדוגמא: התיאום שבה עובדות מערכות בגופנו כל כך מדויק שאנו בני האדם איננו מסוגלים להבין את רמת הדיוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.