6 באפריל 2011

נואמים צעירים

כתבתו של עדן שמיר, תלמיד כיתה י'1, תיכון מקיף ז' באשדוד.

במסגרת מיזם משותף של אדריכל רפי דנקנר, עיריית אשדוד, חברת אגן כימיקלים והמועצה לישראל יפה, תלמידים ממקיפים שונים באשדוד מכינים נאומים על נושאים שונים. על פי מפעילי המיזם הנאום צריך להיות קצר, בעל שפה רהוטה, והכי חשוב – משכנע!

זו השנה ה-24 לקיומה ברצף של התחרות. בתחרות השתתפו 8 בתי ספר תיכוניים באשדוד. במקום ראשון בתחרות זכתה התלמידה מרינה צ'אק, מבית הספר התיכון מקיף ז', בניהולה של שרה שמש. נושא הנאום שגרף את מרבית קולות השופטים היה ''דימוי נשים בתקשורת'' נאומה של מרינה היה קולח, רהוט ובעל מסר ברור ותקיף שדרש למנוע קידום מכירות בעזרת פן מיני של אישה. במקום השני זכתה התלמידה דביר שמש מבית הספר התיכון מקיף ו' בניהולו של אבי קורן עם הנושא ''אלימות''. במקום השלישי זכתה לירן חחיאשוילי, מבית הספר התיכון מקיף ד' בניהולה של יהודית ביטון. נושא הנאום של לירן היה ''חופש הביטוי''.

תחרות הנואם הצעיר היא מיזם משותף של אדריכל רפי דנקנר, עיריית אשדוד, חברת אגן כימיקלים והמועצה לישראל יפה. על צוות השופטים נמנו שופטים בכירים של המועצה לישראל יפה. רות פורמן שמשה כראש צוות השופטים ואליה הצטרפו, יצחק שוחט, אורי קולני, אירית אסרף, עירית מנחם ויקי סעדה. כל השופטים הינם אנשי חינוך המובילים בעיר, בהתנדבות, פרויקטים בקרב בני נוער בסיכון ובני נוער מצטיינים.

הערב התקיים במעמד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, הממונה על החינוך מר יהודה פרנקל, ראש אגף החינוך מר אריה מימון, ראש מח' יוזמות חינוך הגב' אילנה בן לולו, מנהל חברת אגן כימיקלים מר צבי מנור, מנהלת "ישראל יפה" בעיר אשדוד הגב' חנה שובל ויוזם התחרות ומהנדס העיר לשעבר האדריכל רפי דנקנר.

בתחרות הבית ספרית של בית הספר התיכון מקיף ז' בהנהלת שרה שמש זכו: במקום הראשון - מרינה צ'אק מכיתה יא' 1, במקום השני - אלדנה גרינצ'ר מכיתה י' 1 ובמקום השלישי - אליאור ויסמן מכיתה י' 1.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.