6 באפריל 2011

אז התנדבות או התחייבות?

כתבתו של בן איידלין, תלמיד כיתה י'8, תיכון מקיף ג' באשדוד.

"התנדבות היא מעשה שנעשה מרצונו החופשי של האדם, ללא תמורה חומרית או אחרת" (מתוך "ויקיפדיה"). במהלך שנותיהם האחרונות של לימודיהם בבתי הספר התיכונים, התלמידים בבתי הספר העל יסודיים באשדוד נדרשים לבצע התנדבות. אך מעצם ההגדרה של התנדבות, היא אמורה להיות מרצון, ולא על ידי הכרחת התלמידים.

פעילות התנדבותית במסגרת מעורבות חברתית במע' החינוך באשדוד
המורים והאחרים על העניין טוענים כי עצם החיוב לבצע פעולות התנדבותיות מטרתה להיות זמנית. וכן, לתת לתלמידים להתנסות בהתנדבות, כדי שאחר כך יהיה להם את הבסיס להתנדב מרצונם. אחרים טוענים, ביניהם גם תלמידים, כי התלמידים כן מפיקים את חווית הנתינה, גם אם ההתנדבות כביכול כפויה עליהם.

לעומתם, תלמידים רבים אחרים סבורים כי אין מקום להתנדבות אם היא לא התנדבות מתוך בחירה, כי היא אינה נעשת מרצונם החופשי, וכי הם כן מפיקים תועלת מכך - תעודת בגרות חברתית שהם מקבלים בתמורה להתנדבות. בנוסף, התלמידים טוענים כי לא רק שהתחייבות להתנדב לא דוחפת אותם להתנדב, אלא היא עוצרת אותם, ומורידה מהם את החשק להתנדב.

לסיכום, על השאלה האם זו התנדבות או התחייבות אתן לכם, הקוראים, לענות לבד. אבל זכרו שכל דבר צריך להיקרא בשמו, ואין פה ספק לגבי מה אנחנו עושים בשנותינו האחרונות בתיכון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.