4 באפריל 2011

הזכות לתת

כתבתו של רפאל אלמקייס, תלמיד כיתה י'7, תיכון מקיף י' באשדוד.

שתי כיתות מבית הספר התיכון מקיף י' באשדוד נרתמו במהלך השבוע למבצע התרמה אזורי באשדוד שמטרתו להתרים למען משפחות דלות אמצעים לקראת חג הפסח.

מנהג ה'קמחא דפסחא' (נקרא גם בשם "מעות חיטין") הוא מנהג לאיסוף כסף על מנת לקנות מצרכי החג לעניים. על פי הנאמר (קיצור שולחן ערוך תכ"ט): "ומנהג לקנות חיטים ולחלקם לעניים לצורך פסח". 'קמחא דפסחא' הוא התרגום לארמית של הביטוי קמח לפסח, היינו קמח להכנת המצות.

שתי כיתות מבית הספר התיכון מקיף י' באשדוד החליטו לקחת על עצמן את מבצע ההתרמה לקראת חג הפסח.
ארגזי מזון במשרדי עמותת 'יד יששכר ויצחק'
לאחר תדרוך של מחנכי הכיתות, הרב שמעון ביטון והמורה קרן נחמיאס, ותדריך מחברי עמותת 'יד יששכר ויצחק' הבינו התלמידים לקראת מה הם הולכים ומה הם הולכים לעשות, ויותר מזה, הם הבינו מה היא המטרה של כל המבצע בכלל ולשם מה יוצאות הכיתות להתרים ברחבי אשדוד.
כל זוג תלמידים מתרימים הצטייד בפנקס על-סך 1000 ש"ח של העמותה אשר אחראית על מבצע ההתרמה, ויצאו להתרים ברחבי אשדוד. המתרימים (שחשוב לציין שעדיין בשלבי התרמות) מרוצים מהמצווה שהם מקיימים ואף מההיענות הרבה שיש לרוב תושבי אשדוד בקשר לתרומות למען נזקקם.

משפחות רבות אינן יכולות להעביר את החג ללא התרומה הזאת, ואף נאלצות להתקשר לאנשים כדי "שלא ישכחו אותם השנה", בכדי שיהיה להם מה לאכול בחג הפסח. תלמידים רבים רצו ישר אחרי סיום הלימודים בכדי להתרים כמה שיותר אנשים. לתלמידים ניתנה אפשרות נוספת שהיא עזרה בעמותה, כגון אריזת ארגזי חלוקה וכדו'.
פנקסי התרומות


תלמיד אחד מספר על ההרגשה לאחר שאסף עשירית מסך כל הפנקס: "השאיפה שלי היא להגיע לפחות לחצי, ואשתדל לעשות הכל בשביל כך! תאר לך שקיימים 500 פנקסים כאלה וכל זוג יצליח להתרים לפחות חצי - זה כבר יהיה 250,000ש"ח שבהם יוכלו להשתמש משפחות נזקקות."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.