4 באפריל 2011

עבודת שורשים

כתבתו של שון גלס, תלמיד כיתה ז'3, תיכון מקיף ו' באשדוד.

מדי שנה לומדים תלמידי שכבה ז' על עבודת השורשים. בתחילה לומדים על כלי המחקר בהם ישתמשו להפקת המידע, לאחר מכן לומדים על עיבוד המידע ועל הסיכומים לעבודה, ומיד לאחר מכן מתחילים בכתיבת העבודה.

עבודת השורשים היא העבודה אשר דורשת מחקר רב והרבה עבודה, כאשר מקור המידע הוא קרובי המשפחה. במהלך כתיבת עבודת השורשים לומדים וחוקרים התלמידים על המורשת ההיסטורית של המשפחה ועל כל המאורעות שקרו למשפחה.

תלמידי בית הספר מקיף ו' באשדוד כתבו בעבודת השורשים שלהם על עצמם, על קרובי המשפחה הקרובה והרחוקה. הם חקרו את חיי הקהילה בארץ המוצא, סיפרו על חפץ אשר עובר בין הדורות ונושא איתו סיפור אישי המסמל את המשפחה וניתחו שיר / פיוט של הקהילה. את העבודה הגישו התלמידים ממקיף ו' ביו ה-24 ל- 31 למרץ 2011.

מראיון עם אחד התלמידים שעשה את עבודת השורשים עולה כי:

איך הרגשת במהלך העבודה?"בזמן כתיבת העבודה הרגשתי הרבה לחץ וקשיים לאסוף את המידע, לעבדו ולעצבו. לא האמנתי כי אעמוד בזמן ואצליח לסיים את העבודה".

איך אתה מרגיש לאחר סיום העבודה? "אני מרגיש ביטחון עצמי גבוה וכיף שהצלחתי לסיים את העבודה ולהראות לעצמי כי אני מסוגל לעמוד במטלות קשות ומאתגרות. אני שמח כי אוכל להעביר את המידע על המאורעות שקרו למשפחתי במשך השנים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.