27 במרץ 2011

ליגת השנה

כתבתו של רפאל אלמקייס, תלמיד כיתה י'7, תיכון מקיף י' באשדוד.

"מסורת הכדורגל" - שם שניתן למשחקי ליגות הכדורגל שנערכים כמדי שנה בבית הספר התיכון מקיף י' באשדוד.

מדי שנה במהלך חג הפורים נערך בבית הספר התיכון מקיף י' באשדוד ליגות כדורגל אשר בה משתתפים כל כיתות המקיף, מכיתה ז' ועד שכבה י"ב. מכל כיתה נבחרים ארבעה שחקנים ועוד שוער אחד כאשר הבחירות נעשות על ידי תלמידי הכיתה. ליגה היא שיטה לארגון תחרויות ספורט שבה כל ספורטאי או קבוצה מתמודדים נגד כל יתר היריבים באותה קבוצה של מתחרים או קבוצות. המונח "ליגה" עשוי גם להתייחס לכל אותם ליגות דומות באותו ענף ספורט ו/או מדינה, המאורגנות לרוב בצורה היררכית. לדוגמה: בכדורגל הישראלי הליגה העליונה היא ליגת העל, מתחתיה הליגה הלאומית, אחריה הליגה הארצית ועוד.

על השיפוט והארגון שקשורים במשחקי הליגות במקיף י' אחראי המורה לספורט של המקיף, גיא כהן, אשר נותן תנופה לכל הנושא באופן אישי. בכל הפסקה במהלך תקופת פורים (ונמשך גם אחרי עד המשחק האחרון), נאספים כל תלמידי המקיף סביב המגרש בכדי לעודד ולהיות "מעודכנים" בתוצאה.

למשחקי הליגות הנערכים במקיף י' כבר דבק השם "מסורת הכדורגל", אשר מתקיים מדי שנה ונותן הזדמנות שווה לכולם לנסות לנצח בליגות הבית ספריות של ענף הספורט הפופולארי ביותר בעולם.

כמו בכדורגל הישראלי כך גם במקיף י' - קיימות 2 ליגות: ליגת העל שהיא הליגה העליונה, הליגה בה מתמודדות כל הכיתות מבית הספר. והליגה הלאומית שהיא של "המסגרת הישיבתית" הקיימת במקיף, אשר בה מתמודדים רק הכיתות ששייכות למסגרת שבה המשחקים נערכים במתכונת מצומצמת יחסית לליגה הבית ספרית.

לתלמידי "המסגרת הישיבתית" יכולים להשתתף בשתי הליגות במקביל ולנצח בכל אחת מהאליפויות.

תודה לשלומי דיגורקר, תלמיד כיתה י'7 מבית הספר, אשר עוקב אחר המשחקים ותרם מידע לכתבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.