27 במרץ 2011

מחויבות אש!

כתבתו של רפאל אלמקייס, תלמיד כיתה י'7, תיכון מקיף י' באשדוד.

תלמידים מבית הספר התיכון מקיף י' באשדוד משתתפים במחויבות אישית, בה על הדרך יכולים להציל חיים ולעזור לחתולים. "כל הגוף מתמלא באדרנלין" מציין אחד התלמידים במחוייבות.

מכבי אש נותנים שירות חירום שתפקידו העיקרי הוא להילחם בשריפות ובהתפשטות אש בלתי מבוקרת. בנוסף לכך, כוחות מכבי האש עוסקים גם בפעולות חילוץ והצלת לכודים. על פי רוב, הצבע המזוהה ביותר עם מכבי האש הוא אדום, וזה, בדרך כלל, צבע רכבי הכיבוי שלהם וצבע פנס האזהרה המהבהב שעליה. צבע מדיהם הוא צהוב, אדום או כחול-אפרפר כהה.

מכל תלמידי בית הספר מקיף י' באשדוד הגיעו והתקבלו לשירותי מכבי האש רק שני תלמידים שהם מ"המסגרת-הישיבתית". לפי התיאורים של המתנדבים, מלבד ההפסקה שמספקת להם גישה חופשית לכל "מתקני השעשועים" של מכבי האש באשדוד הם נהנים מהעבודה עצמה, מההכנות למצב של שריפה, חילוץ, הצלה ושאר הדברים הגורמים לגוף שלהם "להתמלא באדרנלין".

אריאל אזוליאי, אחד מהתלמידים אשר מתנדב במחויבות הסביר: "זו אחריות. מלמדים אותנו שם מלא דברים שיכולים גם לעזור בעתיד באופן כללי, וגם כיף שם כי כל הגוף מתמלא באדרנלין".

במחויבות ישנם כ- 30 תלמידים נבחרים מבתי ספר על יסודיים שונים באשדוד, אשר התחילו בקורס המשלב בעיקרו למידה באופן של תיאוריה אודות מכבי האש ובאופן כללי ואודות הכבאיות. ובאופן פיזי כאשר כל אחד מהתלמידים מתנסה בפעילות עצמה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.