27 במרץ 2011

עם בונה צבא

כתבתו של מתן פיזמן, תלמיד כיתה י'1, תיכון מקיף ז' באשדוד.

בוגרי בית הספר התיכון מקיף ז' באשדוד התכנסו בתחילת חודש מרץ בבית הספר, והעלו חוויות וסיפורים על שירותם הצבאי בכנס מרגש וייחודי.

כמה פעמים יצא לכם לפגוש חיילים, לראות אותם לובשים את המדים הירוקים שמייצגים את מדינת ישראל, הולכים בראש מורם, צועדים ללא פחד, מרשימים? כמה פעמים יצא לכם לדבר איתם, לדעת מה הוא הסיפור שעומד מאחוריהם, כיצד הם מתמודדים עם הצבא, מה הם חושבים עליו?
מנהלת בית הספר התיכון מקיף ז', הגב' שרה שמש, ומסביבה בוגרי בית
הספר המשרתים ביחידות קרביות בצבא ההגנה לישראל
ובכן, במסגרת שבוע יוצא דופן שמוקדש כל כולו לצה"ל, זכה בית הספר התיכון מקיף ז' באשדוד לארח את הבוגרים שסיימו את לימודיהם, ולשמוע מהם מה הוא "הצבא", כיצד יש להתמודד איתו ואיך הוא משפיע על חייהם.

במסגרת השבוע המיוחד, התקיימו המון פעילויות שמקיפות את כל השכבות בבית הספר, מ-ז' ועד י"ב, ומלמדות את התלמידים מהם ערכי הצבא ומהי החשיבות שלו, כשבשיאו של השבוע נערך כנס שבו נפגשו כל בוגרי בית הספר אשר חלקו חוויות וסיפורים משירותם הצבאי.

הרעיון של כינוס הבוגרים והבוגרות הועלה כבר לפני שש שנים על ידי הגברת ימית צור, רכזת החינוך החברתי בבית הספר.
הרעיון היה כל כך ייחודי שהוא צבר אהדה רבה - עד שהוחלט על קיום של כנס בוגרים בכל בתי הספר באשדוד.

בתחילת חודש מרץ, בשבוע של ה- 4-11.3.2011, פעל הפרויקט בבית הספר התיכון מקיף ז', כשביום שישי, בסופו של השבוע, כונסו הבוגרים ושיתפו בדעותיהם על הצבא. הכנס כלל סיפורים מעניינים ויחודיים. כולם שמחו על כך שלקחו בו חלק, ובית הספר אותר כבית ספר עם בוגרים רבים שנעשו ללוחמים - שזו כמובן גאווה ענקית לדעת שבוגרי בית הספר משרתים ביחידות מובחרות כמו גולני וגבעתי.

כשנשאלה הגברת ימית צור, מה דעתה וכיצד הפרויקט הפך לכה מוצלח ומרגש, היא הגיבה: "גולת הכותרת של "שבוע צה"ל", מעבר למגוון הפעילויות העירוניות והחברתיות שמתקיימות בו, הוא פאנל החיילים והחיילות, בוגרי בית הספר בתפקידים משמעותיים בצה"ל. החשיבות במפגש הזה בין תלמידי החטיבה העליונה לבין החיילים שמהווים דוגמא ומופת, היא עצומה, שכן מוענקת לתלמידים שיתגייסו בעתיד אפשרות לשמוע ולהכיר את צה"ל באמצעות מקור ראשון שייתן מידע מנקודת מבט של מתגייס, מאשר נקודת המבט שניתנת לתלמידים מהמורים".

הידיעה בנוגע לאופן התנהלות הצבא מידי מקור ראשון, לא רק חושפת בפני המתגייסים לעתיד אינפורמציה שימושית ביותר, אלא גם מעניקה למורים נחמה, על כך שהם רואים את הבוגרים שאותם חינכו עד לפני שנה הופכים לאזרחים טובים יותר, אזרחים שמשרתים ונלחמים למען המדינה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.