3 במרץ 2011

המשלחת לפרו

כתבתו של מתן פיזמן, תלמיד כיתה י'1, תיכון מקיף ז' באשדוד.

משלחת מלימה שבפרו, הגיעה לבקר בישראל בתחילת חודש פברואר, התארחה בתיכון מקיף ז' באשדוד, וזאת לאחר שחבריה התכתבו באינטרנט עם תלמידים מישראל.

ישראלי, פרואני ומש"צ נפגשים באולם ספורט של בית ספר באשדוד... נשמע כמו תחילתה של בדיחה לא כך? ובכן, בדיחה- זו לא. ביום ה' בתחילת חודש פברואר, הגיעו לבית הספר התיכון מקיף ז' באשדוד קבוצת בני נוער מפרו, לימה. בני הנוער מפרו התארחו בבית הספר, והשתתפו במגוון פעילויות בעזרת המש"צים (מדריכי של"ח צעירים). הם הכינו ארוחות, שרו שירים, ישבו ודיברו עם חבריהם מכיתה י"א 8, שאיתם התכתבו במשך שנה.

תלמידי כיתה י"א 8 ממקיף ז' באשדוד זכו לקיים שיחות באינטרנט ביחד עם הפרואנים, כל תלמיד הצטמד לבן זוג שאיתו שוחח, למרבה ההפתעה, בעברית.
חברי המשלחת מפרו, יודעים ובקיעים בשפה העברית, הם יהודים, ומזוהים עם המדינה ומינהגיה. וכך יום שלם הם היו בשטח בית הספר ביחד עם חבריהם. בסוף היום ישנו התלמידים מכיתה י"א ביחד עם המשלחת מפרו והמש"צים.

המש"צים שלא הכירו את הילדים קודם לכן בניגוד לתלמידי כיתה י"א 8, הופתעו מאוד לגלות עד כמה חברי המשלחת מחוברים ומזוהים עם התרבות הישראלית. וכך אמרו: "הם חבר'ה נחמדים, הם דומים לנו, היה כיף להשתתף איתם בפעילויות והפתיעה אותנו הקשר שנוצר ביניהם לבין הישראלים, למרות המרחק העצום."

הפרואנים והישראלים עשו הפסקה גדולה וחגיגית לכל ילדי בית הספר, הם רקדו ושרו, ולמען האמת לא היה ניתן להבחין מי היה ישראלי ומי היה פרואני שכן הם ממש מזכירים אותנו במראה וזאת למרות שמדובר בשתי תרבויות שונות ורחוקות לגמרי אחת מהשנייה.

את הלילה הם נאלצו לבלות באולם הספורט, אבל אל תטעו, הם לא התלוננו. הם ידעו במה מדובר, הם ידעו שלא מדובר בחופשה אלא בטיול. ביום שאחרי, נאלצו הפרואנים לעזוב. כמובן שכולם מאוד רצו שהחברי המשלחת ישארו ליום נוסף, אולי אפילו לשעה נוספת - בכל זאת מדובר במפגש היסטורי בין שתי תרבויות שונות ורחוקות.

נראה כי הפרואנים התקבלו במקיף ז' ממש באהבה ובציפייה. הם נהנו והתחברו מאוד אל הישראלים - ומעניין כיצד, האם זו התרבות הנפלאה שלהם והתנהגותם? או שמא החום והאהבה שמפזרים הישראלים שלה הם לא ציפו?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.