3 במרץ 2011

זוכרים את בצלאל שפרן

כתבתו של רפאל אלמקייס, תלמיד כיתה י'7, תיכון מקיף י' באשדוד.

עושים כבוד: שמו של ביה"ס התיכון מקיף י' באשדוד הוחלף ומעתה יקרא בית-הספר ע"ש בצלאל שפרן ז"ל, מנהל מיתולוגי בעיר שגידל וחינך לערכים דורות של תלמידים.

בית הספר מקיף י' באשדוד לבש חג לכבוד טקס החלפת שמו. החל מעכשיו התלמידים ידרשו להתרגל לשם החדש: בית הספר ע"ש בצלאל שפרן ז"ל. לטקס הגיעו אורחים רבים ומכובדים, כגון: ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, יו"ר ארגון המורים מר רן ארז, הממונה על החינוך מר יהודה פרנקל, מורים ומנהלים וותיקים שעבדו לצידו של שפרן, מפקחים ממערכת החינוך, אנשי ציבור תלמידיו לשעבר ואורחים מכובדים אחרים.

בבית הספר הוחלט להנציח את דמותו של שפרן על ידי הצבת שלט הנצחה מכובד. ראש העיר, בליווי בני המשפחה הסירו את הלוט מעל תמונתו של שפרן ולידה כיתוב קצר על פועלו.

בצלאל שפרן היה המנהל המיתולוגי של בית הספר התיכון הדתי מקיף ב', אך הוחלט להנציח את שמו בבית-ספר אחר. הוא היה לדמות חינוכית שהטביע חותמו בעשייה רבה במערכת החינוך באשדוד. הוא גידל וחינך דורות של תלמידים באשדוד.

מיכאל תנעמי, מנהל בית הספר מקיף י', מסביר את ההחלטה על השינוי השם: "ההחלטה על שינוי שמו של בית הספר התקבלה על ידי ראש-העיר, מתוך רצון להנציח את שמו של שפרן. השם ניתן למקיף י' על אף ששפרן לא ניהל אותו משום שלבית-הספר שאותו ניהל, מקיף ב', קיים שם.

דבורה מרסל-זיו, אחראית ועדת השמות של העייריה, הוסיפה: "בתי הספר התיכונים א', ב' ו- ג' ניבנו על ידי תורם בשם רוגוזין ולכן ניתן שמו של בי"ס על שמו. כמובן שלא ניתן לשנות את שמות בי"ס ולכן ניתן למקיף י' שמו של בצלאל שפרן, מתוך כבוד לאדם המיוחד".

דינה בר אולפן, סמנכ"לית העירייה, מציינת כי בני המשפחה היו מעורבים בכל תהליך החלפת השם: "הפנייה הראשונית נעשתה על ידי בני משפחתו של בצלאל שפרן ז"ל לראש העיר, אשר העבירה את הבקשה בצירוף המלצתו לוועדת שמות.  משם זה עבר למועצת העיר. אמנם, היה ראוי שהמקיף אותו ניהל מר שפרן ז"ל במשך שנים כה רבות ישא את שמו, אולם מאחר ומקיף זה כבר נושא שם אחר, אותר מקיף ממ"ד אחר בעיר לשאת את שמו של אדם שתרם משמעותית לקידום החינוך הממ"ד בעיר, לאינטגרציה חברתית  ולחיזוק הערכי של תלמידי בית הספר במשך שנים רבות."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.