28 במרץ 2011

פלא-פון

כתבתו של לירון עמיחי, תלמיד כיתה י'7, תיכון מקיף י' באשדוד.

האם פלאפון נועד רק כדי לדבר?

בימים עברו, נועד הפלאפון או הטלפון הסלולרי אך ורק למטרה אחת, וזוהי המטרה שלשמה בעצם הוא נוצר... דיבור. הראשון שחזה את הפלאפון הסלולרי היה אריך קסטנר, סופר הילדים הנודע (מחבר “אמילי והבלשים”, “אורה הכפולה”) בספרו “ 35 במאי”.
מכשיר סלולרי ישן - "רק לעשירון העליון"

ב- 1973 ביצע מרטין קופר את השיחה הסלולרית הראשונה בעולם! לעיניהם המשתאות של העוברים ושבים בלב מנהטן, כמובן שאז הייתה לסלולרי אך ורק פעולה אחת והיא - קבלת והוצאת שיחות.

בתחילה דרכם של המכשירים הסלולרים הם היו גדולים וכבדים, ונועדו רק לעשירון העליון באוכלוסיה (ראה - תמונה בצד), עם הזמן נוספו לטלפון הסלולרי שדרוגים כגון מסרונים ומשחקים, וכמובן שגודלו קטן בהתאם לעידן המודרני.
בשנים האחרונות, נוספו לפלאפון יישומים ותכונות מיוחדות במינן: הפלאפון מאפשר גישה לאינטרנט, לצלם סרטונים ותמונות באיכות שלא נופלת ממצלמה דיגיטלית. הפלאפון שאבותינו הכירו, הוא לא אותו פלאפון שיש כיום, וניתן בהחלט להגיד כי מטרת הפלאפון כיום אינה רק דיבור! כי אם שיתוף תמונות, כניסה לרשתות חברתיות, ומשחקים מתקדמים שלא היו אפילו במחשבים דאז.

מכשיר סלולרי של ימינו -
"גישה לאינטרנט, יישומים
ותוכנות מתקדמות"


כמובן שניתן להתייחס למהפכת הסלולרי בשני אופנים : חיובי ומאידך גיסא שלילי: תלמידים רבים יוצאים מריכוז בשיעורים בבתי-הספר מכיוון שהם מתעסקים בפלאפון, ומצאו שיטות חדשניות לרמות במבחנים. ברם, הפלאפון של היום פיתח לילדים דורנו מודעות חברתית וכישורים חברתיים גבוהים מאוד, התלמידים שומרים על קשר גם בלי להתראות אחד עם שני, ובכך
מחזקים ומעצימים קשרים אחד מהשני. אמנם, הם לא רואים אחד את השני פנים אל פנים, אבל הם יכולים לשמור על קשר גם בלי זאת, שהרי "זמן" זה הדבר הכי יקר בעידן המודרני.

מה יהיה בעתיד הסלולר אינני יודע, ובינתיים נסיים את הכתבה במילה הנפוצה להתחלת שיחה "הלו" :-).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.