24 במרץ 2011

פורים צעיר בבית האבות

כתבתה של מריאנה פינחסוב, תלמידת כיתה י'3, תיכון מקיף ט' באשדוד.

תלמידי בית הספר התיכון מקיף ט' באשדוד מבקרים ותורמים לקשישים בבית האבות בחג הפורים.

האם פעם חשבתם שאולי כדאי לכם לתת מעצמכם לאנשים הזקוקים לחום ואהבה? - כך בדיוק חשבו התלמידים שתרמו מזמנם ומכספם למען קשישים בבית האבות. המורים והתלמידים מביה"ס התאחדו וגייסו כספים למען קניית משלוחי מנות לקשישים בחג הפורים. כל אחד מהתלמידים תרם 10 ש"ח מכספם למען מטרה זו. כאשר מטרתם היחידה - לשמח את הקשישים שזקוקים לזה.

דבר זה מקנה תחושה של חופשיות ואכפתיות מצד התלמידים. "זה כיף לשמח אותם, באמת שיש לי עכשיו הרגשה טובה" מספרת תלמידה בכיתה י' מביה"ס. מתוך דברים אלו אפשר להבין כי מעשים כאלו ואחרים שנוגעים לתלמידים בגילאים 15-17 אשר תורמים מעצמם לחברה נזקקת - נותנת לתלמידים תחושה שונה מהרגיל. מעשה כזה משנה להם את הגישה, ויש להם יותר מוטיבציה להסתכל על הדברים אחרת.

הביטוי "עזרה לזולת" כעת בעל יותר משמעות בשביל התלמידים, והם יהיו מוכנים לתרום מעצמם אפילו יותר. עכשיו כשהם חווים את זה. דבר זה תורם רבות גם לחינוך התלמידים. בנוסף לכך, התלמידים שמחים מהתחושה שנתנו לקשישים. וגם הקשישים מרגישים יותר טוב.

בחדר השומם, השקט וללא אווירת החג שבו גרים הקשישים, הכניסו התלמידים קצת שימחת חיים ותחושה של חג.
גם לצוות האחראים בבית האבות היה דבר לומר: "תודה רבה על היוזמה. זה שימח אותם (את הקשישים) מאוד ונתן להם תחושת חג". "תודה רבה! כל הכבוד! בעיקר תודה רבה לתלמידים על תרומתם האישית והכספית!" דברי האחות.

לסיכום, התלמידים מרגישים שעברו חוויה באמת מרגשת. הם מאוד שמחים שיכלו לתת מעצמם, והם מרגישים שהם מוכנים לתת אפילו יותר, ומי יודע, אולי יהיו עוד פרויקטים נפלאים כמו זה בהם יותר אנשים ישמחו ויהיו מאושרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.