24 במרץ 2011

תלמידים תחת אש

כתבתה של מריאנה פינחסוב, תלמידת כיתה י'3, תיכון מקיף ט' באשדוד.

אזעקת טיל הגראד בתאריך 22.3.2011  באשדוד מהווה תחילתן של רגשות פחד וסכנה מחדש בפי התלמידים.
דבר זה קרה בפתאומיות מוחלטת כאשר אף אחד לא ציפה לזה.
בליל יום שלישי, בשעה 23:00 בערך, נשמעה אזעקת טיל שהעירה את כל תושבי אשדוד ובמיוחד את התלמידים לתחושת פחד מחודשת. בלילה לפני יום לימודים, נאלצים התלמידים לעזוב את כל מעשיהם, במקרה זה את שינתם, ולרוץ להתחבא במקלטים בביתם, ולפעמים גם מחוץ לביתם.

דבר זה מעורר בנו, התלמידים, את השאלה: האם זוהי תחילתה של מלחמה חדשה? והאם נמשיך ללמוד בבתי הספר בעקבות כך?

תלמידים רבים נכנסים לחרדות המלחמה רק משמע האזעקה, הורים רבים נראים מודאגים מהמצב ולא מוכנים לשלוח את ילדיהם לבתי הספר - דבר שעלול לפגוע במסגרת הלמידה של הילדים, אך עם זאת שמירה על ביטחונם.

התלמידים הלומדים בחטיבה העליונה הנמצאים בתקופה של למידה נמרצת לקראת תקופת הבגרויות שלהם, עלולים להיפגע מכך. התלמידים ישארו יותר זמן בבית, ולא ימשיכו את לימודיהם לקראת הבגרויות, כפי שעשו בתקופה האחרונה.

עכשיו, רק בגלל אזעקה השביתה העירייה את הלימודים ליומיים בבתי הספר באשדוד. מה יקרה כאשר המלחמה תתחיל?
תלמידים רבים נשארים מודאגים גם מהמצב הביטחוני שאינו מאפשר להם להמשיך בלמידה מתמדת לקראת הבגרויות שלהם. כך נתקפים התלמידים בכמה חרדות בו זמנית: כיצד להישאר בטוחים מפני המלחמה וכיצד לצרוך את החומר הנלמד לנבחנים.פתרון שהציעו מורים מקצועיים לעניין הזה הוא לקחת את התלמידים לתגבורים של שעות נוספות כאשר המצב יירגע. ישנם תלמידים המציעים הצעות משלהם: לקיחת מורים פרטיים הביתה או למידה במקלטים מיוחדים שיהיו מוגנים מפני טילים.

בינתיים על התלמידים להישאר בביתהם, ולהתפלל שהמצב הזה ירגע כך שיוכלו לחזור ללמידה, ולרגיעה נפשית.

הודעת ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי
הודעת ראש מינהל החינוך, מר אריה מימון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.