15 במרץ 2011

טלוויזיה כגורם לכישלון

כתבתה של מריאנה פנחסוב, תלמידת כיתה י'3, תיכון מקיף ט' באשדוד.
הטלוויזיה  מושכת את תשובת ליבם של תלמידי תיכון שונים ברחבי הארץ, כתוצאה מכך יש השפעות על ציונם של התלמידים בלימודים.

בדרך כלל בני נוער מעסיקים את עצמם בזמנם הפנוי בצפייה בתוכניות טלוויזיה שונות ומגוונות. אבל האם יש על כך השפעה על הלימודים? "זה תלוי, כי למשל את 'האנגלית' זה ממש ממש ממש שיפר לי. אבל, לפעמים אני צופה בטלוויזיה במקום ללמוד למבחן ואז אני צריך להישאר ער עד מאוחר כדיי ללמוד" אמר לירון, תלמיד כיתה י', מאשדוד.

תלמידים רבים טוענים שהצפייה בתוכניות הטלוויזיה משפרת את רמת לימודיהם בשפה האנגלית. ככל שהתלמידים יצפו יותר בתוכניות בשפה האנגלית כך גם תשתפר קליטתם את השפה. אך הרבה גם טוענים שהטלוויזיה, באופן כללי, מחמירה ומשפיעה באופן שלילי על מצבם הלימודי של התלמידים בכך שהתלמידים נחשבים ל"מכורים" למסך הטלוויזיה ומשקיעים יותר מזמנם (לפעמים גם בזמן שהם לא פנויים) בצפייה מרובה בטלוויזיה במקום ללכת ללמוד למבחן שיש להם יום למחרת, או במקום הכנת ש"ב (שיעורי בית) וכו...

בנוסף על כך, הרבה תלמידים מחשיבים את זמן הצפייה בטלויזיה יותר מאשר את זמנם ללימודים, ואף מעמידים את הצפייה לראש סדר העדיפויות שלהם. השאלה המרכזית היא האם התלמידים מודעים למצב הזה? ובכן, רוב התלמידים ענו שהם מודעים לכך - אך המצב הזה לא ניתן לשליטתם.

כפי שנאמר מקודם, התלמידים מחשבים את עצמם ל"מכורים" לטלויזיה וצריך להתאמץ קשה כדי לעצור זאת. בנוסף לכך, הילדים מודעים שזה משפיע על לימודיהם ומנסים לחלק את זמנם באופן מתאים ללמידה וגם לצפייה בטלווזיה.
ואכן, ניתן להבין שהטלויזיה משפיעה גם באופן חיובי על הלימודים וגם באופן שלילי.

עצה שלי כתלמידה לתלמידים - התעוררו, ושימו לב לכמות הצפייה שלכם בטלויזיה, ונסו להשקיע את רוב זמנכם בלימודים. תאמינו לי, בסוף זה ישתלם לכם ;)

2 תגובות:

  1. למה לא אמרת לי?!?!? איליהD:

    השבמחק
  2. חחחחחחח לא היית מחובר יסטלן XD
    (מריאנה)

    השבמחק

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.