1 במרץ 2011

נוסעים בדרך הישרה

כתבתם של לירון עמיחי ורפאל אלמקייס, תלמידי כיתה י' 7, תיכון מקיף י', אשדוד.

חבורת ילדים שאכפת לה, הנרתמת למען המאבק לבטיחות בדרכים.

מעמד החתימה על אמנת זה"ב: נציגי פרלמנט הילדים העירוני, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, הממונה על החינוך מר יהודה פרנקל, רכזת מעורבות חברתית הגב' קרן שטלריד, מנהל פרויקט "שטח סטרילי" תנ"צ בדימוס יוסי אבני ומנחות פרלמנט הילדים: הגב' מרי אליהו, הגב' פנינה כהן והגב' אורלי ששון.
 
עמדנו בלשכת ראש העיר, משופצת, נקייה, נראית "מיליון דולר", בהינו בתמונות הצלמים שהיו תלויות על הקיר, ומהחלון
השתקף הנוף היפה ביותר באשדוד, והוא הים המרהיב. "בהתחלה התכנסנו (פרלמנט הילדים העירוני) בבית ספר "רננים", ודיברנו על כל הנושא של הבטיחות בדרכים ורעיון לעשות אמנה. חשבנו מה לעשות ואיך נעשה את כל הדברים. ואז ארגנו את כל הדעות של כל הילדים, ויצאה לנו אמנה! אנחנו חושבים שהאמנה תעזור במאבק, ותעזור לקהילה" כך אמר לנו אחד הילדים, נציג פרלמנט הילדים העירוני, כשחיכינו לראש העיר בלשכתו.


אמנת זהירות בדרכים (זה"ב) היא ללא ספק אחת ההצלחות הגדולות של פרלמנט הילדים העירוני של אשדוד. מדובר על אמנה שנכתבה על ידי פרלמנט הילדים במסגרת תוכניות המעורבות החברתית במינהל החינוך העירוני, ובה תוכן הקורא לילדי אשדוד להתאחד לעזרה במלחמה נגד תאונות הדרכים, בין אם על ידי להזכיר להורים את חשיבות הריכוז והתרעננות בנהיגה, ובין אם לא להפריע להורים בזמן הנהיגה. על האמנה חתם ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, ואיתו חתומים גדולי מקבלי ההחלטות בעיר אשדוד ומובילי פרויקט "אשדוד נוהגת אחרת".

תלמידי פרלמנט הילדים חותמים על האמנה בנוכחותו של ראש העיר
"יוזמה יוצאת מן הכלל. אנו מנסים לחנך את הציבור, תושבי אשדוד, בנושא זהירות בדרכים ובכלל בתחומים שונים שקורים בעיר, ואנחנו חושבים שהילדים יהיו השגרירים הטובים ביותר לכך. דרך ההשפעה שלהם על ההורים, ודרך ההשפעה שלהם על גורמים אחרים היא עצומה וייחודית - מה גם שהם בעצמם אזרחי העתיד, הם יהיו הנהגים של העתיד, יהיו אנשי העסקים של העתיד, החיילים של העתיד, המנהיגים של העתיד. אנו רואים כאן באמת ילדים נפלאים, מנהיגים אמיתיים, שמייצגים את בתי הספר היסודיים עם מודעות חברתית גבוהה, ויכולות ביטוי גבוהות - הם יודעים מה הם רוצים, והם נחושים להצליח!" מציין בגאווה ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, ומוסיף: "אנחנו גאים בילדים שלנו, באמת. ומאחלים להם המון הצלחה!".

האם האמנה הזו אכן תישא פרי ותצליח לדעתך?
"המאבק בתאונות הדרכים הוא מאבק עקשני ובלתי פוסק וצריך להיות בכל החזיתות. אני מאמין באופן ישיר שהחזית הזאת, דרך הילדים המשפיעים על החברים שלהם, על ההורים, על אנשים ברחוב ועל אלו שמסתובבים בקניון ומחלקים את האמנה ומחתימים אנשים, אני חושב שזו תוספת חשובה למאבק הכולל הזה. השאיפה שלנו היא להגיע לאפס תאונות דרכים - אי אפשר לעשות את זה בעזרת אמצעי אחד, יש משטרה, יש פיקוח, יש כבישים טובים, יש פעילות בתקשורות, וגם פעילות הילדים היא ממש חשובה".

קישורים נוספים:
אמנת זהירות בדרכים בהובלת פרלמנט הילדים העירוני
הודעה לתקשורת - שטח סטרילי אמנת הסהב של ילדי אשדוד
מידע נוסף על פרלמנט הילדים העירוני

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.