30 במרץ 2011

1 מי יודע ?

כתבתו של רפאל אלמקייס, תלמיד כיתה י'7, תיכון מקיף י' באשדוד.

6 כיתות, 3 מניינים וספר תורה 1.

בבית הספר התיכון מקיף י' באשדוד מתקיימים שלושה מניינים שונים של תפילת שחרית במהלך שעות הבוקר. בכל מניין מתפללים בממוצע 2-3 כיתות, וכולם ביחד צריכים להשתמש בספר תורה אחד בלבד שקיים ברשות המקיף.
כל מי שיעשה חישוב בראשו לכמה רגעים יבין שהמשוואה הנ"ל אינה יכולה לעבוד מבחינה מתמטית ובשורה תחתונה אינה עובדת גם במציאות.

כאשר מגיעים לימים שזקוקים לספר תורה בתפילת שחרית (מה שקורה פעמיים בשבוע בממוצע - לא כולל אירועים שונים) צריכים להסתדר שלושה מניינים שונים (מה שאומר שהם מתפללים בשלושה מקומות שונים) עם ספר תורה אחד אותו, בדרך כלל כולם צריכים באותו זמן. בעיה זו מצריכה מהמתפללים לרוץ ברחבי המקיף בכדי להביא את ספר התורה ממקום למקום, דבר הגורם לביזוי לא קטן לספר התורה ולעיתים גורם לוויכוחים מיותרים.

תלמידי "המסגרת הישיבתית" בבית הספר מתחילים את תפילתם בשעה 7:50 (שלא כמו שאר המניינים במקיף שמתחילים את תפילתם בשעה 8:10) מתפללים בבית כנסת מסודר מחוץ למקיף ואינם נשארים "תלויים באוויר".
אחד מהמניינים שמתפלל במקיף עצמו הוא כיתה י'7 השייכת אף היא "למסגרת הישיבתית" ונמצאת שם בשליחות המסגרת. מניין זה מתחיל את התפילה בשעה 7:50 ובשל כך זוכה להשתמש בספר התורה ללא לחץ.

קבוצת תלמידים מביה"ס נשאלה את השאלה: "מה דעתך על המניינים השונים ומה ניתן לעשות על מנת שכולם ייהנו מספר התורה?"
רוב התשובות נענו בפה אחד שעל המניינים להתחיל כל אחד בשעה שונה מזו של האחר, אך לא בפערי זמן שונים, וכך יוכלו כולם להשתמש בספר התורה.
תשובה נוספת הייתה ששני המניינים שמתחילים באותה שעה יתקבצו במבואה אחת, וכך ישתמשו יחד בספר התורה. כתבנו מוסר כי אפשרות זו אינה נראית אפשרית בשל מקום התכנסות קטן, וכן בשל כמות כיתות רבה ופערי זמן שונים ולא צפויים שמצטברים לפעמים בזמן התפילה. כל אלו אינם תלויים במתפלל (מניין וכדו').

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.