22 בפברואר 2011

הצלת חיים כמחויבות אישית

כתבתה של יעל אמיתי, תלמידת כיתה י'3, תיכון מקיף י' באשדוד.

תלמידים רבים ברחבי הארץ מתנדבים במד"א ומצילים חיי-אדם במסגרת המחויבות האישית שלהם. תלמידים אלו מעניקים מזמנם החופשי במטרה לעזור ולהציל חיי אדם. המתנדבים מגיעים למרכז מד"א בעיר מגוריהם, לומדים בקורס הגשת עזרה ראשונה. ולאחר מכן, הם מנותבים למשמרות חד שבועיות, נענים לקריאות האמבולנסים ומטפלים בחולים.

מראיון קצר שערכתי עם מספר מתנדבות, חשתי כי מדובר בנערות איכותיות אשר בוחרות להקדיש זמנן בהצלת חיים. אומנם, הן עושות זאת במסגרת המחויבות האישית שלהן, אך לאחר שיחה קצרה איתן הובהר לי שהן עושות זאת בעיקר מתוך סיפוק עצמי ומתוך האמונה שכל אדם מחויב לעזור לחלש והחולה בקהילתו. בנוסף לכך, רבות מהן אינן מסתפקות רק במחויבות אישית זו אלא גם תורמות בפרויקטים נוספים בקהילה.

אחת לכמה זמן את נמצאת במשמרת?
"פעם בשבוע ולפעמיים פעמים. ישנה משמרת צהריים (14:30-18:30) ומשמרת ערב (18:30-23:30) ויש כאלה שעושים את שתי המשמרות ברצף".
תחנת מד"א באשדוד

מה הוביל אותך להתנדב במד"א?
"תחום הרפואה מעניין אותי, אני מאוד אוהבת את ההרגשה של עזרה לאחרים זה ממלא את ליבי".

מהי הכשרתך?
"אני מע"רית (מגישת עזרה ראשונה)"

האם את רואה בזה מחויבות אישית?
"אני רואה בזה כמחויבות אישית שלי כבן אדם! אני חושבת שכל אדם מחויב לעזור לקהילה שלו מבלי לקבל תמורה".

ספרי על חוויות אשר חווית בזמן המשמרות?
"לאחת החולות שיצא לי לטפל בהם הייתה רגל מפלסטיק ונאלצתי להחזיק את הרגל התותבת במשך כל הנסיעה באמבולנס, בסוף הנסיעה הרגל התפרקה. זה לא ממש הגעיל אותי אבל זה היה מוזר".
מתנדבת אחרת סיפרה "איחלתי יום הולדת שמח לבן אדם עם קוצר נשימה!!!".

נערים המתנדבים במד"א
האם הזדמן לך להציל חיי אדם?
"כן. באחד המקרים הייתי צריכה לטפל בתינוקת עם חום שלולא הגעת האמבולנס הייתה מאבדת את הכרתה ומצבה היה מחמיר".

האם את ממליצה לעוד מתבגרים להתנדב במד"א?
"כן. כיוון שזה מספק ומעניק ידע לחיים. אולם, ההתנדבות הזו לא מתאימה לכל אחד כי יש אנשים שמפחדים מדם ולא יודעים כיצד להתמודד עם מצבים מלחיצים".

האם וויתרת על דברים מסוימים במטרה להתנדב?
"כן. במשך הקיץ ההייתי בקורס של מד"א ובעקבות כך נאלצתי לוותר על חודש של עבודה ובילויים עם חברותיי".

נותר רק להוסיף שפעילותם המבורכת של המתנדבים במד"א ראויה להערכה וכי יש להוקירם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.