17 בפברואר 2011

לעוף על המילון

כתבתו של ניר רובין, תלמיד כיתה ז'6, תיכון מקיף ו' באשדוד.

חידון ארצי לתלמידי כיתות ז' ייערך בתקופה הזו לציונה של שנת השפה העברית. החידון בודק את ידיעותיהם של התלמידים על הביטויים והניבים שנלמדו בכיתות. במאמר הביא ראיון מיוחד עם הגב' אסתי רוסט, מרכזת המזכירות הפדגוגית ומרכזת שנת השפה העברית באשדוד, וכן פרטים מקיפים על שלבי התחרות.

לרגל שנת השפה העברית, יערך חידון ארצי העוסק בביטויים ובניבים לשכבות ז' בחטיבות הביניים.
לחידון 3 שלבים:
בשלב הראשון - יוענק לכל התלמידים מאגר מילים, ניבים וביטויים הנוגע למקצועות הלימוד ספרות, תנ"ך, מורשת וחינוך. ביום ראשון ה-20.2.11, ייערך בבתי הספר המקיפים באשדוד מבחן הבודק את ידיעותיהם של התלמידים בעברית. על כל תלמיד להיות בקיא בכל 170 המילים, הביטויים והניבים שקיבל. המבחנים יערכו בבתי הספר המקיפים ברחבי הארץ עד יום שני ה-28.2.11.
כמו-כן, עד אותו תאריך ייבחר נציג מכל בית ספר אשר ייצג את בית הספר ויעבור את המבדק השכבתי, שבו משתתפים חבריו משאר הכיתות.

להלן ראיון עם הגב' אסתי רוסט, מרכזת שנת השפה העברית באשדוד:

מהי מטרת התחרות הנערכת בכל הארץ?
"מטרת התחרות היא להעשיר את התלמידים במילים, ניבים וביטויים, לחבב על הילדים את השפה העברית, שהתלמידים ילמדו את המקורות של הניבים והביטויים ושידעו להשתמש בהם במקומות הנכונים".

עוד שאלה שנשאלה היא "מהם פרסי התחרות?", אך היא השיבה שעדיין לא הוחלט מהם הפרסים וטענה שהם יהיו מושקעים.

מה חלקך בתחרות?"אני מובילה את שנת השפה העברית. חלקי הוא לקיים את התחרות, לדאוג שהחומר הלימודי לקראת החידון יועבר לכל בתי-הספר באשדוד ולוודא שיחברו את השאלות בצורה מעניינת ומאתגרת".

למה הוחלט דווקא ששנה זו היא שנת השפה העברית?
הגב' רוסט ציינה כי מטרת שנת השפה העברית היא לקדם ילדים במקצוע. בנוסף ציינה שתי דמויות מרכזיות אותן קשרו לשנה זו: ביאליק - אשר ראה בשפה העברית אמצעי מרכזי להבניית זהותו המתחדשת של העם היהודי ויום הולדתו ה-100 של נתן אלתרמן, אשר היה משורר ומחזאי ישראלי מצליח.

בשלב השני, שייערך ב-4.4.11, יתקיים חידון מחוזי ממוחשב. התלמיד הנבחן יקבל סיסמא, שבסיועה הוא יוכל להיבחן. כל נציג יבחן על מאגר של כ-120 מילים, ניבים וביטויים. לאחר מכן, לכל מחוז יהיה נציג אחד שיעמוד בראשה.
ממחוז המרכז יבחרו 11 תלמידים, ממחוז דרום יהיו 7 תלמידים, מהחינוך ההתיישבותי - 6 תלמידים, ממחוז תל-אביב יבחרו 5 תלמידים, ממחוז ירושלים יבחרו כ-4 תלמידים וממחוז צפון יבחרו 4 תלמידים.
עוד פרטים על השלב השני יפורסמו בהמשך.

מעט ידוע על השלב האחרון - השלב השלישי. זהו שלב הגמר, שייערך בתאריך 24.5.11. בשלב זה יינתנו 85 מילים נוספות. הוא יתקיים באולם התרבות של העיר ראשל"צ. הרשות המקומית ושר החינוך ייטלו חלק באירוע המרגש.

בהצלחה לכל התלמידים הנבחנים בבתי הספר. עלו והצליחו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.