15 בפברואר 2011

יזמות, משחק ילדים

כתבתו של רפאל אלמקייס, תלמיד י'7, תיכון מקיף י' באשדוד.

"יזמים צעירים עושים עסקים" - פרויקט שבו משתתף תיכון מקיף י' באשדוד.  "אנחנו משפחה לא כל-כך גדולה אבל איכותית" מציין המנחה העסקי.

"יזמים צעירים" הוא פרויקט העוסק בחשיפתם של בני נוער בגילאי תיכון לעולם העסקים והיזמות, במסגרתו הם מתנסים בהקמת מיזם עסקי והפעלתו במשך שנת לימודים אחת, בליווי של מורים ומנחים עסקיים מתנדבים מהקהילה העסקית והאקדמיה. בתום כל שנה עסקית, אשר בה הקבוצה מתגבשת, עובדת, מתכננת מוצר ומוכרת אותו, משתתפים חברי הקבוצה בתחרויות מחוזיות וארציות, כשבסופן נבחרת הקבוצה הטובה מכולן אשר נוסעת לתחרות בינלאומית בה היא מציגה את מוצרה.

נציגי חברת "ראש ירוק" והמנחה, שמואל אגבר.

חברת "ראש ירוק" אשר מייצגת את בית ספר התיכון מקיף דתי י' באשדוד, מתמקדת השנה בפיתוח של "מוצרים ירוקים" כחלק משמירה על האקולוגיה. הקבוצה הוקמה על ידי 15 תלמידים משכבה ט', בסיוע מנחים עסקיים מחברת "אלתא" ובליווי פדגוגי של בית הספר.

"מה המוצר עליו אתם עובדים עכשיו?" זאת השאלה הראשונה שנשאלה ועליה נתבקשה לענות מנכ"לית החברה, התלמידה עדן פולדי: "יש הרבה רעיונות מובחרים אבל לפני שנגיע לזה ברצוני שהיה קודם כל שיתוף פעולה. אני רוצה שיהיו בעלי תפקידים שונים ושזה יעזור בעתיד".

התלמיד לירון עוזיאל אשר נמצא בתפקיד מנהל לוגיסטיקה מספר על המבצעים השונים שהתקיימו בבית הספר על-מנת שיוכלו לגייס כספים לפיתוח המוצר הסופי. עם זאת מספר על החוויה ב"אל-על" אשר אליה נסע מטעם החברה. "אנחנו משפחה לא כל-כך גדולה אבל איכותית" מציין שמואל אגבר, מנחה החברה, באמונה שהחברה עוד תגיע רחוק. ואכן כמו שזה נראה לחברה הזאת מצפה עתיד זוהר!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.