14 בפברואר 2011

"מה אברך"

כתבתו של רפאל אלמקייס, תלמיד כיתה י'7, תיכון מקיף י' באשדוד.

אברכים מלמדים תלמידים - פרויקט חדש שבו משתתף תיכון מקיף י', אותו מממנת "קרן וולפסון". "מזמן לא ראיתי פרויקט כה מושקע וכה חשוב." מציין אחד התלמידים מתיכון מקיף י'.
כמו שזה נראה נשקפת לפרויקט הצלחה רבה!

בית הספר התיכון מקיף י' משתתף בפרויקט חדש שבו אברכים מלמדים תלמידים מבית הספר גמרא, תורה, ספרי יהדות שונים ועוד. את הפרויקט מממנת "קרן וולפסון", קרן יהודית-חרדית אמריקאית, שבראשה עומד זאב וולפסון, מייסד נס טכנולוגיות. הקרן תומכת בפרויקטים הקשורים לחינוך יהודי ברחבי העולם: בישראל, בארצות הברית, בצרפת ובמדינות אחרות.

בית הספר התיכון מקיף י' באשדוד בכלל והמסגרת "הישיבתית" בפרט נבחרה להשתתף בפרויקט מושקע זה. הפרויקט מתקיים בבית הספר בימי שישי בשתי כיתות, בכיתה י' של המחנך הר' שמעון ביטון ובכיתה י"ב. במהלך הלימוד מחולק שתייה וכיבוד קל.

אחת ממטרות התוכנית הוא חיזוק הלימוד העיוני בתלמוד והכנה לבגרות, כמו כן חשיבות הקשר האישי בין הלומד למלמד מתוך רצון לכוון את הבוגרים להמשך לימודים לאחר לימודי התיכון בישיבות גבוהות המשלבות שירות משמעותי ומיטבי בצה"ל.

"מזמן לא ראיתי פרויקט כה מושקע וכה חשוב." מציין תלמיד לאחר הלימוד בקבוצתו עם האברך. והאברכים? מרגישים הקלה ו"רגע של נחת" בזמן הלימוד. חשוב לציין שהאברכים (שמגיעים פעם בשבוע) וממשיכים את הלימוד מהיכן שהפסיקו עם אותם התלמידים הקבועים שלהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.