2 בינואר 2011

תשוקה לאף אדום

כתבתה של שני אמרניאן, תלמידת י' 3, תיכון מקיף ה'.


בין האנשים נשמע תמיד את צמד המילים "הצחוק מרפא" שנלקחים בעירבון מוגבל. ובשנים האחרונות נעשו הרבה מחקרים שמוכיחים את אמיתות המשפט. אך לקבוצת הנוער הליצנית זה ממש לא מפריע להמשיך הלאה ולהצליח...

איפור זה רק שם המשחק. השאלה האמיתית היא האם זה מקצוע או שליחות?
בעבר תפקידו של הליצן היה לבדר את המלך ופמלייתו. למרות שהליצן נחשב כמעמד נחות, מה שהרבה לא יודעים שהוא היה אחד מהאנשים הקרובים ביותר למלך. כיום הליצנים פותחים ידיים לכל מי שחפץ בשעשוע הומוריסטי קטן.

סוג אחד של הליצנות היא הליצנות הרפואית שהיא בעצם תחום ברפואה בבתי חולים ובמרכזים רפואיים שונים שנעשה על ידי ליצנים מיוחדים, ליצני הרפואה, ובו נעשה שימוש בכוח המרפא של הצחוק לשיפור איכות החיים, מצבם ובתיפקודם של החולים.
ליצנות רפואית זה מקצוע לכל דבר שהתפתח במהלך ה-20 השנים האחרונות. הליצן לא רק מצחיק ילדים ומבוגרים בזמנים קשים אלא משתמש בכישרונות הבמה והמשחק שלו כדי לרפא. הוא משלב את אומנות הבמה יחד עם ההבנה של הטיפול. הוא יוצר קשרים רגשיים עם המטופלים ומשתמש בהומור ובצחוק כדי להוריד מחסומים והתנגדויות, ואפילו נותן למטופלים אפשרות לבטא את עצמם.

לאחרונה החלה לפעול באשדוד קבוצת נוער בשם "ליצנים ללא גבולות" אותה מנחה ליצן הרפואה, ג'רום ארוש, שמקבל בברכה את שנה א' החדשים. שנה ב' ממשיכה בפעילותה ופועלת בהנחייה של שחקנית התיאטרון, מירב אלבז.

הקבוצה פתוחה לכל נער ונערה באשדוד, בעיקר בתקופת התיכון.
היא פועלת במתחם שבלול, ברמוזה-בית ספר לתיאטרון רחוב, קרקס וליצנות, קניון לב-אשדוד.
קבוצה הילדים לומדת תיאטרון רחוב, פנטומימה, שימוש במסכות, הקצנת רגשות וגם התנסות בסוגי אקרובטיקה שונים, הליכה ותזוזה על קביים.
הם למדים שלא כל אחד התברך במזל וכי להם יש הזדמנות לשפר מעט לאנשים מסוימים את המשך השבוע.

כמובן שבהתחלה זה אינו דבר קל ללכת ולהופיע לפני אנשים, ואילו גם אנשים עם קשיים, אך עם הזמן, ועם הרבה מאמצים ורצון טוב, הכול עוד אפשרי.

חוץ מהתנדבות לקהילה וחשיפה לדרמה, הילדים מקבלים המון אפשרויות לעבודה בתחומים שונים.
בחגים הם נשלחים להדלוידות, למשחקי ספורט, ואפילו מקבלים ידע המאפשר להם להתעסק בליצנות בזמנם הפרטי.

אם הינכם מעוניינים להתנסות בליצנות רפואית אתם יותר ממוזמנים.

תגובה 1:

  1. ישר כח לאותם ליצנים ,
    המשיכו בהתנדבות ותנו לילדים חולים לרגיש בריאים (:

    השבמחק

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.