29 בדצמבר 2010

המסע לגרמניה

פרויקט חדש, שבית הספר התיכון מקיף ז' משתתף בו, הוא פרויקט שמלווה קבוצה של בני נוער למסע בגרמניה, מדובר בסוג של חילוף תלמידים, הפרויקט עוד בחיתוליו, אך לאחר הביקור הראשון של בני הנוער הישראלים לגרמניה, נשקפת לפרויקט הצלחה רבה.

מדובר בפרויקט חדש, שעוסק בחילופי תלמידים בין בית ספר גרמני לבין בית ספר ישראלי, הפרויקט מתמקד בבני נוער בגילאי 15-16 (כיתות י' ו-י"א). בחנוכה, בני הנוער הישראלים התארחו אצל משפחה גרמנית, ובסביבות פסח, בני הנוער הגרמניים יתארחו אצל המשפחות הישראליות.

זוהי השנה השנייה שבה הפרויקט פועל, אך אל תטעו זו ממש לא השנה השנייה שמשרד החינוך עוסק בחילופי תלמידים.
המסע לגרמניה הוא פרויקט ייחודי ומבוקש, לא כל אחד מצליח להשתתף בו ומדובר בכסף רב שמושקע בו.
ביינתים, הפרויקט קוטף רק שבחים. צוות המורים כולל המנהלת של בית הספר מקיף ז' שהשתתף בפרויקט, מרעיפים עליו שבחים בלי סוף וכך גם התלמידים, ניראה כי כל התכנית היא הצלחה אדירה.

משיחה עם בני הנוער המשתתפים בפרויקט עולה כי הם כל כך התלהבו עד שהם רוצים לשחזר את טיסתם בקיץ.

כמו כן, גם מנהלת בית הספר, הגב' שרה שמש, החכימה לא מעט מהפרויקט. היא מספרת על הדרך הייחודית שבה לומדים התלמידים הגרמנים, ועל האופי השונה שלהם מזה שלנו, וכמובן, איך אפשר שלא, על התרבות האירופאית המקסימה והמשמעת בבית הספר הגרמני. אפילו נשקלות כמה תוספות חדשות לבית הספר בעקבות ההשתתפות של המנהלת בטיול.

בינתיים נחכה לחברי המשלחת הגרמנית ונראה מה תהיה תגובתם כשייראו את הארץ, מקרוב ויגורו עם אחת המשפחות הישראליות.

למרות שהפרויקט נשמע כל כך חלומי, החוויה הזו כמובן כרוכה בתשלום, אך התשלום זול למדי, מדובר בסבסוד של העירייה על מנת שתלמידים יוכלו ליהנות מחוויה חד פעמית כזו. עוד סיבה לצאת למסע היא שדווקא עכשיו בתקופת הכריסמס, השלג הגרמני בשיאו, והנוף נפלא. אך אל תטעו, זהו אינו נופש! אין זה טיול רגיל, מדובר בשליחות לא רגילה של התלמידים, שכן זהו מפגש היסטורי בין הנוער הישראלי לגרמני, כנראה על מנת לנסות ולקרב בין שני העמים, אחרי כל מה שהתרחש ביניהם בעבר.

אם במקרה, בית הספר שלכם יכנס גם הוא לתכנית המופלאה הזאת ואתם תוכלו להיות חלק מהמסע הנהדר הזה, אל תוותרו - תחשבו ותשקלו את האפשרות, ואל דאגה, לאלו מכם הרוצים להשתתף במסע לפולין בכיתה י"ב, המסע לגרמניה לא יפגע בסיכויים שלכם להתקבל.

נכתב על ידי מתן פיזמן, תלמיד כיתה י' 1, תיכון מקיף ז'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.