21 בדצמבר 2010

חוגגים עשור לחילופי משלחות בין מקיף ח' לבית הספר התיכון בברלין

בטקס חגיגי ומרגש חגגו עיריית אשדוד ותיכון מקיף ח' עשור לחילופי משלחות בין בית ספר התיכון "ברטולד- ברכט" בשפנדאו, בברלין לבין תיכון מקיף ח' באשדוד.

בטקס החגיגי, בהשתתפות מלווי הפרויקט והמשלחות וכן עשרות רבות של בוגרי חילופי הנוער מהמחזור הראשון ועד היום, ציינו עשר שנים לחילופי משלחות תלמידים במקיף ח'.
את חילופי הנוער החלה מנהלת בית הספר הקודמת רוזיטה גולשמיט. והם נמשכים הודות לתמיכתה של עיריית אשדוד והליווי הצמוד של אריאלה רוזנטל וכרמית אלעזרא מהמחלקה לקשרי חוץ.

"חילופי המשלחות גרמו לשבירת סטיגמות וסטריאוטיפים ויצרו קרקע לקשרים ארוכי טווח בין התלמידים" אמר איציק תורג'מן, מנהל בית הספר מקיף ח'.


חתימה על אמנה ובה התחייבות להמשך התוכנית - מנהלי בתי הספר

יחד עם עמיתו הגרמני, מר מולר, מנהל בית הספר בלטולד-בלכט, חתמו השניים על אמנה שבה התחייבו להמשיך את תוכנית חילופי המשלחות.

גבי כנפו, יו''ר הקואליציה בעיריית אשדוד, ציין בטקס את חשיבות הקשר בין הנוער הגרמני לנוער בישראל למען זיכרון העבר ומחויבותנו לעתיד טוב יותר לדורות הבאים.


מר גבי כנפו מגיש שי הוקרה למארגן המשלחת מטעם ביה"ס הגרמני

כהכנה למפגשים עוברים התלמידים סדנאות וסמינרים במכון השואה, ולומדים על התקופה של מלחמת העולם השנייה בה הושמדו למעלה משישה וחצי מיליון יהודים בשואה.


תלמידים שני בתי הספר חולקים את החוויות המשותפות

תלמידי בתי הספר התארחו אלה בבתי אלה, וסיירו באתרים הקשורים למדינה ולהיסטוריה המשותפת גם בארץ וגם בגרמניה. בביקור תלמידי מקיף ח' בשפנדאו, ברלין. הם ביקרו בפרלמנט הגרמני, במוזיאון השואה בברלין, במחנה העבודה "דורה מטלבאו", בוילה ואנזה - הוילה שבה הוחלט על הפתרון הסופי.
בביקור המשלחת הגרמנית בארץ הם ביקרו ביד ושם ויצאו לטיול משותף במצדה, ים המלח ומכתש רמון. וקינחו ביום כיף בסופרלנד.

נכתב על ידי נועה אלקבץ, תלמידת בבית הספר התיכון מקיף ח'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.