2 בינואר 2011

רגע לפני המחזמר

כתבתה של ליאור אבישיד, תלמידת כיתה י' 2, תיכון מקיף ט'.

המחזמר "רגע לפני" הולך לעלות בעוד כחודש וחצי. משתתפים בו ילדים נורמטיבים מרוב המקיפים יחד עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

"אז מה אם אני לא חכם
ולא חושב כמו כולם.
אין אף אחד שהוא מושלם,
וזה לא משנה..." 

הבית הראשון של שיר הנושא של המחזמר הכל-כך מיוחד שהולך לעולות ממש עוד מעט. כרגע מקליטים את השיר, והוא חודר ללבבות כולם.
זה לא כמו כל מחזמר רגיל. המחזמר משלב ילדים "משני העולמות": נערים נורמטיביים יחד עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים. אשר נפגשים כבר כמעט שנה שלמה, שבוע אחר שבוע בימי שני. עושים חזרות, שרים ונהנים. "יש משהו מאוד יפה כששלהבת (תלמידה בעלת צרכים מיוחדים) מקליטה סולו.." כך אומר יובב, המפיק המוזיקלי. "כולם מחזקים אותה, וזה נותן אנרגיה מדהימה".

הנערים מכל המקיפים עברו שרשרת של אודישנים ונבחרו בקפידה. "הם ילדים מאוד מוכשרים, אחד אחד" אומר הבמאי ומלטף את יוסף. יוסף הוא ילד מיוחד מאוד עם תסמונת דאון, ילד מלא חיים חלומות ושאיפות. "יוסף כל כך מתרגש כל פעם כשהוא בא לחזרות" אומרת אמא של יוסף בן השש עשרה אשר מלווה אותו בכל החזרות ועוברת יחד איתנו את התהליך. "הוא חולם להיות שחקן" אומרת.
תחילה הוא נרתע מכולם, חשש ופחד: פחד לעלות על הבמה, פחד לדבר עם נערים אחרים. בעיקר הפחד הניע אותו. "אנחנו תמכנו ותומכים בו מאוד" אומרת דנית, נערה נורמטיבית אשר משחקת במחזמר, "הוא עבר שינוי מדהים מתחילת הפרויקט".

יוסף אכן נפתח לכולם, עולה אל הבמה ומשחק בתפקיד מרכזי וחשוב מאוד בהצגה ובעיקר נהנה מכל רגע שלו פה. "אני ויוסף מאוד נקשרנו" אומרת דנית, ויוסף מחייך חיוך שיש רק לו.

הפרמיירה של המחזמר בעוד כחודש וחצי, כולם מתרגשים ובעיקר חוששים "אנחנו מתרגשים מהסיבה הפשוטה שזה פרויקט ניסיוני - המון עיניים נשואות אלינו לראות את ההצלחה שלו, וחלילה את הכישלון שלו" אומרת אחראית הפרויקט.

ממש אפשר לחוש את ההתרגשות שעולה, את הציפייה של כולם, את הפחד, את השמחה.
אז הכול כבר כמעט מוכן, הקבוצה מלוכדת כמעט כולה, כולם חברים של כולם. "אני בעצמי נקשרתי לילדים" אומר יובב, המפיק המוזיקלי, ומוסיף "הילדים עם הצרכים המיוחדים מאוד מצחיקים".
הם בעיצומן של החזרות מתכוננים ומתרגשים, הנערים עצמם מביאים חומרים להצגה, את התחושות שלהם, פחדים, ובעזרת הבימאי, אייל בוחבוט, והמפיק המוזיקלי, יובב שליט, מרכיבים את זה לידי מחזה כתוב. אף את שיר הנושא כתב ליאור פרידמן, נער נורמטיבי מאוד מוכשר.

ההצגה מספרת על נערה, תלמידה בבית הספר, שיש לה אח מאוד מיוחד - עם תסמונת דאון (אותו משחק יוסף). המשפחה של הנער התביישה בו כל כך, עד כדי כל שהסתירה אותו בחדר.  גם הנערה מתביישת להביא חברים הביתה כדי שלא יראו אותו.
הכול מסתבך כאשר הנערה מתאהבת במלך השכבה, אשר מגיע אליה הביתה ושומע קולות נגינה מהחדר.

ואת הסיפור המלא - תראו בהצגה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.