12 במרץ 2013

עולם חדש

כתבתו של איגנסיו ברנבאום, תלמיד כיתה י', מקיף ו', אשדוד. 
במשך הדורות האנושות למדה להתפתח ואף הצליחה בגדול. היום במאה ה-21 או במילים אחרות, עידן הטכונולוגיה,ניתן לומר בביטחון "ובגאווה" שהטכנולוגיה היא זו ששולטת.
היום ניתן לראות בכל מקום טכנולוגיה בשיאה. כל מחשב בכל חנות,כל מצלמת בטיחות שיש ואפילו טלוויזיה וטלפונים ניידים. הטכנולוגיה אכן עוזרת לאנושות כמעט בהכל,והופכת את חיינו לקלים הרבה יותר. למשל הטלוויזיה והאינטרנט. כל דבר שרוצים לפרסם אפשר לעשות בקליק אחד בעכבר או בטלפון הסלולרי וזה מייד מפורסם ברחבי העולם. קרובי משפחה שרחוקים מאיתנו אפשר לדבר איתם בוידאו כאילו שהם פה לידינו.היום בשנת 2013 או בעצם כבר כמה שנים, נכנסה לחיינו עוד "פלא טכנולוגיה" והיא הרשת החברתית (פייסבוק,סקייפ וכו'). היא הפכה את חיינו שאם היו די קלים עד כה, אז מעכשיו לעוד יותר קל.כלומר, לפרסם כל תמונה או סתם משפט, לאחל למישהו מזל טוב או סתם בוקר טוב - כל זה באמצעותה של הרשת החברתית.
בכיתתי,לאחרונה, כמה נערות החליטו לפתוח קבוצה בווטסאפ (מין רשת חברתית)שבה כל חברי הכיתה נוכל להיות מקושרים בין כולם, כלומר אם מישהו יש לו שאלה על התאריך של מבחן או אם היו שיעורים,חבריי לכיתה ואני עונים לו וכך מתנהלת מין שיחה וירטואלית.
אבל כמו בכל דבר שיש בחיינו,יש בו יתרונות וגם חסרונות. הטכונולוגיה של היום,של הטלפונים הסלולרים,בעצם פגעה בשיחה שבין אנשים. אם פעם כדי לדבר עם אדם כלשהו היינו צריכים לדבר בטלפון הנייח,או פשוט להיפגש איתו, היום כל הדבר הזה התמוגג.
האנשים מעדיפים לדבר עם האדם בטלפון הנייד, באמצעות הצ'אט ברשת החברתית.אבל שלא תבינו אותי לא נכון, אני לא אנטי-טכנולוגיה, כי אני בעצמי עושה שימוש בטכנולוגיה מידי יום, רק שלטענתיי בעצם שצריך לעשות כל דבר בפרופרציות נכונות ולא בהגזמות, כדי שנראה בטכנולוגיה דבר מהנה ולא דבר שמשעבד אותך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.