8 בנובמבר 2012

ה"תרגיל ארצי"- השאלות הקשות


כתבתה של אורפז כהן, תלמידת כיתה י"א, תיכון מקיף ז', אשדוד

לפני מספר שבועות נערך בישראל תרגיל ארצי שבחן את מוכנות מוסדות החינוך בשעת חירום. כתבתנו, אורפז כהן, יצאה לבדוק מה חושבים על כך התלמידים והמורים באשדוד.

אחד הנושאים שנדבקו במסגרת התרגיל היה לבדוק אפשרות למידה מרחוק- כלומר קיום יום לימודים רגיל עד כמה שאפשר, אבל דרך המחשב בבית. במסגרת התרגיל התלמידים שוחררו לבתיהם מוקדם מהרגיל והתבקשו להיכנס לדף המשוב שלהם ולענות על העבודה שהמורים שלחו. כבר בשעות הראשונות לתרגיל התגלתה בעיה קריטית: בשל כניסות מרובות לדף המשוב קרס האתר ותלמידים רבים לא יכלו לבצע את המטלה. הדבר עורר כעס בקרב התלמידים. מצד שני, המורים דווקא היו מרוצים מהרעיון של שליחת עבודות דרך המשוב בטענה כי כך התלמידים לא יפסידו חומר לימודי. אך גם בקרב המורים קיימות חילוקי דעות. ישנם מורים שחושבים שהרעיון לא יעיל שכן תלמידים רבים לא יבצעו את הנדרש עליהם ולא יענו על עבודתם בזמן המלחמה, ובמקום זה "ייהנו" מהחופש.

כצפוי, התלמידים שמחו על מהיוזמה להשתחרר מוקדם מבית הספר, אך התנגדו לרעיון שהם צריכים לעשות עבודה בשביל תרגיל. חלקם טענו שבזמן מלחמה הם לא חושבים על לימודים אלא טרודים מהמצב הביטחוני.

לפי סקר שנערך בכיתתי, רוב הבנות אמרו שבזמן מלחמה הם לא יענו על העבודה שנשלחה וייהנו מהחופש שקיבלו ובנוסף יחששו ממטחי הטילים. אך לעומת זאת ישנן בנות שטוענות שאם יידרש מהן לענות על העבודה הן יעשו זאת בשמחה, גם במחיר של וויתור על החופש.

באופן כללי, רוב התלמידים והמורים סבורים כי התרגיל היה חיוני בשביל לדעת ולתרגל מה יהיה בזמן מלחמה וכיצד לתקשר עם המורים ואיך להעביר מידע אחד לשני.                          

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.